Code Center صفحه آرایی وطراحی کتاب - پاسخ 6
sayehsazan1
ارسالی ها : 2
عضویت : 24 /1 /1398
محل زندگی : اصفهان
تشکر ها : 12
تشکر شده : 9
6 RE صفحه آرایی وطراحی کتاب
شنبه 24 فروردین 1398 - 12:58

سايه‌بان يک روکش ثانوي است که به قسمت خارجي ديواره‌هاي يک ساختمان متصل مي‌شود. سايه‌بان معمولاً از کرباس تشکيل شده‌است که با فيبر اکريليک، رشته? پلي‌استر يا پنبه بافته شده‌است و همچنين مي‌تواند از لايه اي از وينيل (vinyl) که بر روي الياف پلي‌استر قرار گرفته‌است و روي سازه اي سبک از آلومينيوم، آهن، فولاد و احتمالاً چوب و مواد شفاف (که براي پوشش سلول‌هاي خورشيدي در تابستان استفاده مي‌شود ولي در زمستان بايد اجازه دهد که نور تا حد ممکن از آن عبور کند) کشيده مي‌شود ساخته شده باشد. اين ساختار با خرپا، سازه‌هاي فضاکار يا با چهارچوب پيکربندي مي‌شود. سايه‌بان همچنين با استفاده از زيرسازه‌هاي آلومينيومي و روکش آلومينيومي ساخته مي‌شوند. اين سايه‌بان‌هاي آلومينيومي وقتي استفاده مي‌شوند که از سايه‌بان‌هاي پارچه اي نمي‌توان استفاده کرد مثلاً در جايي که بار سنگيني از جانب باد يا برف بر سايه‌بان تحميل مي‌شود.

مکان سايه‌بان در ساختمان ممکن است بالاي پنجره، درب، يا بالاي پياده‌رو باشد. با اضافه کردن ستون، سايه‌بان تبديل به کانوپي ‏(en)‏ مي‌شود که مي‌تواند از فضاي ساختمان فراتر رود مثلاً در ورودي يک هتل. رستوران‌ها معمولاً سايه‌بان را به قدري پهن انتخاب مي‌کنند که قسمت قابل ملاحظه اي از فضاي بيرون را بپوشاند تا مشتريان قادر باشند در فضاي بيروني شام بخورند، دور هم جمع شوند يا مهماني بگيرند. در ساختمان‌هاي تجاري، معمولاً اطلاعاتي روي سايه‌بان نقاشي مي‌شود. اطلاعاتي از قبيل نام، نوع تجارت، و آدرس و در نتيجه مانند يک بيلبورد عمل مي‌کند و همچنين سايه ايجاد مي‌کند و از بادهاي شديد جلوگيري مي‌کند و حفاظي در مقابل باران و برف است. در مناطقي که هواي زمستاني دارند، بيشتر سايه‌بان‌ها در انتهاي تابستان نيازي نيست که پايين آورده شوند، بلکه به همان صورت در کنار ساختمان آن‌ها را جمع مي‌کنند و در طول زمستان به همين صورت باقي مي‌مانند و براي چنين شرايطي طراحي و ساخته شده‌اند.

سايه بان
سايبان اصفهان
آلاچيق
آلاچيق اصفهان
سايبان ماشين
سايبان حياط
سايبان متحرک
ديوار کرکره ای
سقف پارکينگ


وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

7 از sayehsazan1 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : kasiri1 / echoob / bekrdaneh / manavistone1 / drmarjanhadad2 / ehdasgostar / kolahdoozan /


پرش به انجمن :