Code Center عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
12»
mahya
ارسالی ها : 180
عضویت : 6 /1 /1392
تشکر ها : 1
تشکر شده : 46
عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
تصویر: http://ariyagame.com/fun/wp-content/uploads/2015/12/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%B4-1.jpg
عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریانمهران غفوریان و همسرشعکس های جدید مهران غفوریان با همسرش به همراه گفتگو و مصاحبه با مهران غفوریان بعد از ازدواج با همسرش در سایت تفریحی دز فان قرار داده شده است. مهران غفوریان : بعضی‌ ها می‌ گویند بعد از ازدواج تغییر نمی‌ کنند اما به نظرم این خودش یک‌ جور نقص است چون ازدواج شرایط زندگی و حتی فکر تو را نسبت به مسائل عوض می‌ کند.مهران غفوریان : دوست دارم در کارهای طنز بازی کنممهران غفوریان یک پکیج کامل از چیزهایی است که می‌تواند او را کمدینی خاص و بامزه کند. او فیزیک، چهره، گویش و بازی جذابی دارد که کمک می‌کند برای مخاطب یک اتفاق دیدنی در کارهای مختلف باشد. غفوریان یک بازیگر طنز دلنشین است که به راحتی در دل مخاطب نفوذ می‌کند که به نظر می‌آید کار خاصی برای خنده گرفتن از مخاطب انجام نمی‌دهد و کارهایش ساده است اما او زمانبندی کمدی و ریتم بازی را می‌شناسد.غفوریان حتی نگاه خوبی نسبت به طنز دارد که آن را با ساخت و بازی همزمان زیر آسمان شهر به اثبات رساند. او که در تبدیل یک موقعیت ساده به یک لحظه ناب کمدی استعداد عجیبی دارد، به راحتی هر صحنه ساده‌ای را کمیک می‌کند. این بازیگر را همیشه در قالبی طنز دیده‌ایم و همیشه به یک میزان مورد علاقه بوده است. حالا می‌خواهیم وجوه تازه‌ای از او را در این مصاحبه بشناسیم.۲۰ سال روی موج خوبکار طنز سختی‌هایی دارد که دیده نمی‌شود. شما در لحظه، موقعیتی را به هر شکلی خلق می‌کنید که عالی است اما یک‌دفعه اتفاقی می‌افتد که کار به تکرار می‌رسد و آن بکر بودن اولش را از دست می‌دهد. تکرار که زیاد می‌شود، هم انرژی شما هم حس آن صحنه از بین می‌رود اما باید با همه این شرایط جوری بازی کنید که مخاطب متوجه نشود و بخندد. خب این کار ساده‌ای نیست. یک جوک هم همان دفعه اول تاثیر جذابش را دارد و به تکرار که برسد از نفس می‌افتد. خود بازی طنز هم در درازمدت خلاقیت زیادی می‌خواهد تا برای مردم جذاب و خواستنی باشد. بیشتر از ۲۰سال در این کار بودن و کار جدید داشتن و تکراری نشدن، ساده نیست.
تصویر: http://ariyagame.com/fun/wp-content/uploads/2015/12/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%B4-2.jpg
عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریانحال خوب من و مردمبه نظرم هر کسی باید کار خودش را انجام بدهد و در ژانر خودش درست حرکت کند. من که بازیگر طنزم بهتر است در همین رشته باشم. من دوست دارم یک نقش جدی بازی کنم اما ترجیح می‌دهم طنز خوب بازی کنم. همه چیز بستگی به این دارد که چه کسی تو را انتخاب کند و در چه کاری به خدمت بگیرد. قطعا من می‌توانم جدی و تلخ هم بازی کنم و این تجربه را به صورت محدود داشتم اما طنز چیزی است که واقعا دوست دارم چون هم حال خودم را خوب می‌کند و هم حال مردم را.خداحافظ رودربایستیشاید کمی دیر متوجه شدم اما فهمیدم که لزومی ندارد به هر پیشنهادی، جواب مثبت بدهم. خیلی وقت‌ها اواسط کار متوجه می‌شدم از آن پیشنهاد اولیه کلی فاصله دارد و توی ذوقم می‌خورد اما ادامه می‌دادم چون به تعهد کاری معتقد هستم و اینکه کار در هر حال باید به پایان برسد. اما حالا خجالت و رودربایستی را کنار گذاشته‌ام. مهم نیست به کسی بربخورد. مهم این است که دیگر اشتباه قبل را تکرار نکنم. کلا سعی کرده‌ام در سال‌های اخیر نه تنها در کار بلکه در زندگی شخصی هم تغییرات عمده‌ای در خود ایجاد کنم.
تصویر: http://ariyagame.com/fun/wp-content/uploads/2015/12/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%B4-3.jpg
عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریانیک کار فانتزی آبرومندانهکار «سیگنال موجود است» یک کار فانتزی اما با سر و شکلی آبرومند است. مهدی مظلومی دنبال این نیست که به زور هر چیزی بخواهد مخاطب را بخنداند. نوع کمدی آن را دوست داشتم و به نظرم نقشم در آن به شکل جالبی درآمده است. همیشه از بازی در نقش آدم‌هایی که کار نکرده‌ام استقبال می‌کنم.کارگردان کاربلد و ماهریکی از خوبی‌های کار با مهدی مظلومی این بود که نگاهش به طنز متفاوت از تجربه‌های دیگرم بود. دوست دارم با آدم‌های مختلف در طنز کار کنم؛ البته به شرطی که کارشان را بلد باشند و مظلومی هم به خوبی کارش را بلد است. کارگردانی که نمی‌داند چه می‌خواهد، انرژی آدم را می‌گیرد. او سر کار «سیگنال موجود است»، هم شرایط خوبی فراهم کرد و به من هم اعتماد کافی داشت تا راحت باشم.همکاری متوالی با مدیریخوشحالم از اینکه در سال‌ های اخیر چندین بار با مهران مدیری همکاری کرده‌ام. مهران کارهایی می‌سازد که شما نمی‌توانید آنها را قبول نکنید. جنس بازی هرکدام از ما را می‌شناسد و نقش‌هایی که به افراد می‌دهد، بهترین انتخاب است. شرایط کار با او همیشه عالی است و همه، کارهایش را می‌بینند؛ در این شرایط معلوم است که دوست دارم با او همکاری داشته باشم. فکر خوبی پشت کارهای مدیری است و نظم کارهایش مثال‌زدنی است. کارها و تیمش درجه‌یک هستند و انرژی زیادی به بازیگر می‌دهد. هر بار آنقدر نقش پیشنهادی‌اش جذاب است که آدم ناخودآگاه جذب می‌شود. کارهای آیتمی هم تنوع بازی خوبی به بازیگر می‌دهند و برای همین دوست دارم با مهران باشم.ازدواج یعنی تغییر بزرگبعضی‌ها می‌گویند بعد از ازدواج تغییر نمی‌کنند اما به نظرم این خودش یک‌جور نقص است چون ازدواج شرایط زندگی و حتی فکر تو را نسبت به مسائل عوض می‌کند. مگر می‌شود آدم تغییر نکند!؟ شما کارهایی را انجام می‌دهید که فکرش را هم نمی‌کردید و برعکسش هم هست، یعنی کارهایی را که قبلا می‌کردید، دیگر انجام نمی‌دهید. البته درست است که آدم کلا عوض نمی‌شود اما به هر حال تغییراتی رخ می‌دهد؛ البته برای من این تغییرات به سمت خوبی بوده است.
تصویر: http://ariyagame.com/fun/wp-content/uploads/2015/12/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%BA%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%B4-4.jpg
photos mehran ghafourian and his wife
ورزش‌ های برادرانهمدتی همراه برادرم کاراته را دنبال می‌کردم. خیلی هم خوب پیش رفتم اما بعد از مدتی رهایش کردم. بدی کار بازیگری این است که شما نمی‌توانید برنامه منظمی داشته باشید و از خیلی از کارها که دوست‌شان دارید، می‌مانید. روزی دوست داشتم قهرمان هنرهای رزمی بشوم و عاشق لباس‌های این رشته بودم. من ذاتا استعداد چاقی دارم و به همین دلیل خیلی دوست دارم ورزش را در کارهای روزمره خودم قرار دهم ولی معمولا خیلی در این کار موفق نبوده‌ام!ماجرای بی‌ سابقه خندوانهبه نظرم اتفاقی که در خندوانه افتاد یک ماجرای بی‌سابقه بود. رامبد جوان شکل خوبی از کمدی را در کارش خلق کرد که باعث جلب مخاطب شد. این حس صمیمیت فضای برنامه و اینکه ما باید زنده و با توانایی خودمان به تنهایی مردم را بخندانیم یک‌جور محک زدن خودمان هم بود. فکر نمی‌کردم اینقدر مورد استقبال واقع شود. البته من سعی کردم با خود و خانواده‌ام شوخی کنم که به کسی برنخورد. این برنامه‌ها باعث نزدیک‌تر شدن مردم با بازیگران می‌شود. اساسا خنداندن مردم مهم‌ترین مساله بوده؛ وگرنه جنبه مسابقه‌اش بین بچه‌ها اصلا مطرح نبود. خوشحالم که توانستم برای لحظاتی دل مردم را شاد کنم.رویای گالری هنریهنوز هم گاهی نقاشی می‌کشم. من اصلا از نقاشی وارد هنر شدم و بعد به بازیگری پرداختم. کارم هم خیلی خوب بود. یک زمانی فکر می‌کردم تابلوهای مختلفی کار کنم و نمایشگاه بگذارم ولی نشد. شاید بعدها این کار را انجام بدهم. (باخنده)صدای خوب خوانندگیبرادرم، مهدی دنبال موسیقی رفت ولی من دنبال هنر پدرم یعنی نقاشی رفتم. پشیمان نیستم. استعداد موسیقی نداشتم. صدای خوب خوانندگی هم نداشتم اما به‌شدت به موسیقی علاقه دارم و کارهای برادرم را دوست دارم.صداقت شرط اول رفاقتآدم می‌تواند به راحتی با آدم‌های زیادی آشنا شود اما رفاقت، زیاد اتفاق نمی‌افتد. من از دوستان زیادی ضربه خورده‌ام که فکرش را هم نمی‌کردم. به نظرم شرط اول و آخر رفاقت، وجود صداقت و روراستی است. الان خیلی راحت به هم دروغ می‌گوییم و مهم نیست اعتمادها از بین برود. برای همین خیلی‌ها را می‌شناسم ولی دوستان زیادی ندارم!
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

13 از mahya به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : armani1 / sheykhbahayi / travel1 / shahrahan98 / drghanei2 / cheshmgir12 / shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
kolahdoozan
ارسالی ها : 3
عضویت : 21 /2 /1398
محل زندگی : esf
تشکر ها : 11
تشکر شده : 13
1 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 - 12:59


ايران يکي از کشورهاي نمونه در زمينه توليد محصولات نساجي است که از گذشته تا کنون سهم بزرگي در توليد فرش دستباف
و انواع محصولات ديگر بافته شده از نخ و پشم داشته است. با توجه به اينکه هر ملتي داراي يک کالاي نمادين است ، مي‌توان گفت فرش دستباف نيز جزو آن دسته از کالاهاي بسيار مهم و صادراتي ايران به شمار مي‌رود و در بين ملل مختلف نيز بعنوان معروفترين توليد کننده فرش به خصوص فرش دستباف شناخته مي‌شود. در مقاله اين هفته سايت زيلومه شما با موضوعات مهمي در زمينه فرش دستباف آشنا خواهيد شد.

فرش دستباف چيست؟
يکي از مهمترين تجهيزات و کالاها که از گذشته تا کنون اهميت ويژه‌اي در زندگي انسان داشته است ، فرش و محصولات نساجي مي‌باشد ؛ زيرا استفاده از اين وسايل در ايجاد حس آسايش و آرامش انسان کمک شاياني مي‌کند. حال در اين بين يکي از بي‌نظيرترين و پرطرفدارترين انواع فرش ، فرش‌هاي دستباف هستند که جزو محصولات کهن ايراني نيز به شمار مي‌روند. در اينجا سوالي که ممکن است براي خريداران پيش بيايد اين است که فرش دستباف چيست؟ دقت داشته باشيد که کلمه فرش يک عبارت عربي است که به معني گسترده مي‌باشد و به مواردي چون قالي و پلاس اطلاق مي‌شود. در نتيجه مي‌توان گفت منظور از فرش دستباف ، زيراندازي مي‌باشد که به وسيله دست از تار و پود بافته شده است که اين امر طبيعتا موجب ايجاد طرح‌هاي بسيار زيبا بر روي آن مي‌شود و طرفداران زيادي در سراسر دنيا دارد.

تاريخچه فرش دستباف
با توجه به تاريخچه کهني که در توليد فرش و قالي دستباف ايراني وجود دارد در حال حاضر مي‌توان گفت محصول بافته شده به دست هنرمندان ايراني جزو بهترين و زيباترين نوع فرش در دنيا است که اين امر از نظر کارشناسان بين‌المللي فرش تاييد شده است. اما با وجود آنکه در سال ???? شمسي اولين فرش‌هاي گره‌دار به عنوان پوشش اسب و يا در چادر صحرانشينان مورد استفاده قرار گرفته است و سپس در توليد اين محصول پيشرفت‌هاي زيادي حاصل شده پژوهشگران اعتقاد دارند که آغاز شکوفايي هنر فرشبافي در ايران به قرن ?? و ?? ميلادي بر مي‌گردد.

در سال‌هاي گذشته با پيشرفت تکنولوژي در بسياري از زمينه‌ها از جمله زمينه توليد فرش ، شاهد تغيير و تحولات بسيار عظيمي در توليد اين محصول بوديم ؛ به طوري که در ابتداي توليد فرش به دست هنرمندان ايراني ، نقش‌هاي بسيار ساده و طرح‌هاي آساني روي اين محصولات نساجي پياده مي‌شد اما با گذشت زمان تحول شگرفي در توليد اين محصول به وجود آمد و اين امر موجب تنوع بي‌نظير در بازار فرش دستباف شد.

فرش‌هاي دستباف تاريخي
در ميان فرش‌هاي مهم دستباف در تاريخ ايران مي‌توان به فرش و قالي‌هاي ذيل اشاره کرد :
قالي پازيريک : اين فرش قدمتي ???? ساله دارد و در اندازه‌هاي ??? در ??? سانتيمتر و با حدود ???? گره بافته شده است.
فرش بهارستان : معروف به فرش بهار خسرو که يک قالي بسيار عالي در زمان خسرو پرويز مي‌باشد.
قالي دستباف عصر صفوي : يکي ديگر از زيباترين قالي‌هاي دستباف ايراني بوده که خلاقيت و نبوغ هنرمندان در زمان حکومت صفويان را نشان مي‌دهد ، در اين دوره قاليبافان با استفاده از طرح‌هايي در حدود ???? تخته فرش و قالي از خود به جا گذاشته اند.
قالي ترنج منظره حيوانات : يکي ديگر از فرش‌هاي ايراني است که با زمينه قرمز رنگ و طرح‌هاي زيبايي ، توليد شده از ابريشم مي‌باشد که موجب محبوبيت بالاي آن شده است.
قالي چلسي : يکي ديگر از فرش‌هاي زيباي جهان قالي چلسي است که در مجموعه فرش‌هاي موزه ويکتوريا و آلبرت لندن نگهداري مي‌شود.
فرش دستباف کاشان
عليرغم آنچه در مورد هنر بافندگان ايراني ذکر شد لازم است بدانيد که بافت فرش در بعضي از شهرهاي ايران با دقت و هنرنمايي بيشتري انجام مي‌شود که اين امر موجب مشهوريت فرش در اين استان‌ها شده است. در اين بين قالي دستباف کاشان جزو قالي‌هاي بسيار محبوب و پرطرفدار در سطح ايران و جهان است که در طرح‌ها و رنگ‌هاي بسيار متعدد و متنوعي به فروش مي‌رسد. علاوه بر اين ، کيفيت بي‌نظير فرش دستباف کاشان و زيبايي بي‌حد اين محصول موجب شده است از گذشته تا به امروز خريد و فروش اين نوع فرش توسط مشتريان رونق داشته باشد. طرح‌هاي بسيار ظريف و نفيسي که بر روي قالي‌هاي دستباف توسط هنرمندان کاشاني پياده مي‌شود موجب اين محبوبيت شده است ، به‌گونه‌اي که شهر کاشان در عهد صفويه يکي از فاخرترين و بهترين مراکز توليد فرش و قالي دستباف بوده است.

فرش دستباف تبريز
علاوه بر شهر کاشان يکي ديگر از شهرهاي مشهور ايران در زمينه توليد محصولات نساجي به خصوص فرش و قالي دستباف شهر تبريز است و از گذشته دور تاکنون اين شهر مهد توليد و توزيع انواع فرش دستباف در طرح‌ها و مدل‌هاي متنوع و گوناگون بوده است. با اين حال مي‌توان گفت امروزه يکي از مهمترين صنايع دستي اين شهر قالي بافي است که شهرت جهاني دارد.

هنر فرش بافي در شهر تبريز مانند کاشان از دوره صفويه آغاز شد که اين امر در اوايل کار به بخش‌هاي روستايي مرتبط بود و کم‌کم در کارگاه‌هاي بزرگ قالي بافي نيز جايي باز کرد. تبحر و تخصص بي‌نظيري که هنرمندان تبريزي در توليد فرش‌هاي دستباف دارند موجب شده است که ظريف‌ترين و خوش نقش و نگارترين فرش‌هاي ايران در اين شهر بافته شود. قالي بافي در شهر تبريز به صورت گره با قلاب و متقارن است که در نوع خود بي‌نظير مي‌باشد ، با اين حال به طور حتم انتخاب محصول اين شهر جهت پهن کردن در منازل ايراني مي‌تواند بي‌نظير باشد.

مشخصات فرش دستباف
به دليل گسترش روز افزون انواع فرش دستباف در بازار ايران و جهان بايد در هنگام خريد اين محصول نکات متعددي را مورد توجه قرار دهيد. فرش دستبافت ايراني به طور کلي در ? قالب ترنج ، خشتي و افشان بافته شده که نوع ترنج آن از همه پرطرفدارتر است. اين نوع فرش حاشيه‌اي پهن در اطراف دارد و طرح‌هاي بيضي و دايره در ميانه. همچنين دقت داشته باشيد که تفاوت فرش‌هاي دستباف در برابر فرش‌هاي ماشيني بسيار زياد است به طوري که فرش‌هاي دستباف از دور و نزديک جلوه بسيار زيبايي دارند و بسيار درخشنده هستند. تقارن رنگ يکي ديگر از شاخص‌هاي برجسته اين محصول مي‌باشد که به زيبايي آن مي‌افزايد. از طرفي دقت داشته باشيد پرز اين فرش‌ها بايد درخشان و انعطاف‌پذير باشد به طوري که اين نوع فرش تنها فرشي است که با پا خوردن و شستشو زيبايي چند برابري مي‌گيرد.

طرح و نقش فرش دستباف
گذشته از کيفيت و مرغوبيت فرش دستباف در هنگام خريد اين محصول ، نکته بسيار حائز اهميت ديگري که براي مشتريان مهم است ، توجه به طرح و نقش اين محصول مي‌باشد. دقت داشته باشيد اگر بخواهيد فرش دستباف ايراني را خريداري کنيد بايد بدانيد که به طور کلي طرح و نقش در قالي ايراني شامل موارد زير مي‌شود :
قالي شاه عباسي
قالي اسليمي
طرح افشان
طرح بته جقه
طرح درختي
طرح شکارگاه
طرح قابي
طرح ترکمن و بخارا
طرح گل فرنگ
طرح ماهي درهم
طرح محرابي
طرح محرمات
طرح گلداني
طرح ايلي
طرح هندسي
طرح آثار باستاني و ابنيه اسلامي
طرح اقتباسي
طرح تلفيقي
مواد به کار رفته در فرش دستباف
يکي از شاخص‌ترين مواردي که موجب محبوبيت و مشهوريت فرش دستباف ايراني شده است مواد مصرف شده در اين قالي‌ها است که داراي کيفيت و مرغوبيت بسيار بالايي هستند و اين امر در کنار زيبايي محصول مورد اهميت مي‌باشد. يکي از مواد به کار رفته در تار و پود فرش دستبافت ايراني پنبه و پشم مي‌باشد که اين نوع فرش و قالي به فرش يا قالي پشمي مشهور است. همچنين مي‌توان گفت در ميان عشاير به جاي نخ از پشم استفاده مي‌شود.

انواع فرش دستباف
از انواع فرش دستباف مي‌توان به موارد زير اشاره کرد :

قالي تمام ابريشم : پرز و چله آن از نخ ابريشم مرغوب بافته شده است.
گل ابريشم : نوع ديگري از فرش يا قالي دستباف است که در دوره حاشيه‌ها و در نقش‌هاي آن به جاي پرز پشمي ، از ابريشم استفاده مي‌شود.
قالي کف ابريشم : نوع ديگري از فرش دستباف است که در زمينه آن به جاي پشم از ابريشم استفاده مي‌شود.
سوف : نوع ديگري از فرش و قالي دستباف است که زمينه آن از پود ضخيم و نازک تشکيل شده است و نقش و گل و بوته پرزدار دارد.
فرش دستباف ابريشم
همانطور که گفته شد يکي از مواد به کار رفته در قالي دستبافت ايراني نخ ابريشم است که به طور حتم اينگونه قالي از محبوبيت بالايي برخوردار است و طرفداران زيادي دارد. به طور کلي مي‌توان گفت فرش تبريز و کاشان جزو فرش‌هايي هستند که معمولا از جنس پشم يا ابريشم است و اين امر موجب کيفيت بسيار بالاي محصولات شده است. همچنين دقت داشته باشيد با توجه به اينکه اين نوع فرش از ابريشم توليد شده است طبيعتا قيمت بالاتري نسبت به ديگر انواع محصول دارد.

فرش دستباف در خارج از کشور
زيبايي بي‌حد و حصر فرش ايراني و توليد عمده اين محصول به دست توليدکنندگان ايراني موجب شده است که در خارج از کشور نيز اين محصول طرفداران زيادي داشته باشد به‌گونه‌اي که در بسياري از خانه‌هاي مجلل خارجي فرش‌هاي دستباف ايراني مشاهده مي‌شود. فرش ايراني به حدود ?? تا ??? کشور جهان صادر مي‌شود که مهمترين بازارهاي صادراتي فرش و قالي دستباف ايران شامل کشورهاي امارات ، لبنان ، ايتاليا ، پاکستان ، آلمان و فرانسه مي‌شود.

کشورهاي اروپايي و آسيايي سهم بسيار زيادي از فرش دستباف ايراني را به خود اختصاص داده‌اند. اين امر در حالي است که به دليل توليد عمده مواد اوليه مصرفي فرش دستباف در داخل کشور مشاهده مي‌شود در تامين اين مواد با وجود تحريم‌ ها هيچ مشکلي وجود ندارد و همچنان صادرات اين محصول به ديگر کشورهاي جهان ادامه دارد.

فرش دستباف در ايران
دکوراسيون منزل ايراني با توجه به طرح‌هاي مناسب با فرهنگ مردم مستلزم انتخاب فرش دستباف ايراني مي‌باشد. به‌گونه‌اي که اگر فرد بخواهد دکوراسيوني زيبا و در عين حال مجلل داشته باشد مي‌تواند با مطابقت دادن طرح فرش‌هاي دستباف با ديگر اجزاي منزل خود فضايي بي‌نظير و شکيل به وجود آورد. با اين حال به دليل اينکه در حال حاضر توليدکنندگان اين محصول سعي کرده‌اند انواع بسيار متعدد و مختلفي از فرش دستبافت در طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوع را روانه بازار کنند مي‌توان گفت مشتريان عزيز مي‌توانند بنا به نياز و سليقه خود نوعي از اين محصول را انتخاب و خريداري کنند و در منزل خود از آن استفاده نمايند.

با اين حال دقت داشته باشيد که خريد فرش دستباف ايراني از برندهاي معروف مي‌تواند به مشتري کمک نمايد تا محصولي بي‌نظير و در عين حال با قيمت مناسب تهيه کنند که به طور حتم اگر از اين برندها اقدام به خريد محصول کنيد سال‌هاي متوالي از فرش‌ها استفاده خواهيد کرد.

خريد فرش دستباف
امروزه يکي از موارد بسيار مهمي که براي افراد به خصوص خانم‌هاي خانه‌دار حائز اهميت است ، زيبايي و شکيل بودن طراحي داخلي خانه مي‌باشد. با اين حال خريد تجهيزات سنتي مي‌تواند در اين زمينه کمک شاياني به افراد بکند. در اين بين خريد فرش دستباف ايراني جزو آن دسته از مواردي است که افراد زيادي جهت تزيين خانه خود به آن پرداخته‌اند. دقت داشته باشيد مي‌توانيد جهت داشتن خريدي خوب و درست ، با مشاوران فروش در اين زمينه مشورت کنيد و سپس اقدام به خريد اين محصول کنيد ، زيرا به دليل تجربه‌اي که اين افراد در زمينه خريد و فروش انواع فرش به خصوص نوع دستباف دارند مي‌توانند شما را جهت انتخاب طرح و مدل آن راهنمايي کنند.

قيمت فرش دستباف
يکي از نکات بسيار حائز اهميت که براي مشتريان در هنگام خريد فرش دستباف ايراني به وجود مي‌آيد ، قيمت ارائه اين محصول است. توجه داشته باشيد با وجود تنوع بي‌نظيري که در اين محصول وجود دارد طبيعتا مي‌توان گفت قيمت هرکدام از آنها نيز تفاوت‌هايي دارد و هر چه کيفيت و تراکم فرش مورد نظر شما بهتر باشد قيمت آن افزايش پيدا مي‌کند. در کنار اين امر نکته حائز اهميت ديگري که در مورد قيمت گذاري فرش دستبافت وجود دارد ، نحوه خريد اين محصول است به طوري که اگر مشتري اقدام به خريد فرش دستباف از توليدکنندگان آن به صورت مستقيم کند ، خواهد توانست محصولي با کيفيت و در عين حال با قيمت مناسب خريداري نمايد. يکي از اين روش‌ها خريد مستقيم از فروشگاه‌هاي مجازي مي‌باشد زيرا در اين فروشگاه واسطه‌ها و دلالان از ميان برداشته شده‌اند و محصول به صورت مستقيم به دست مشتري مي‌رسد.

ذرع و نیم چیست
خفت در فرش اصفهان
قیمت فرش دستباف ابریشم
بازار فرش حکیم اصفهان
جدول رجشمار
خرید اینترنتی فرش دستباف
فرش دستباف
مدل فرش جدید
قیمت فرش دستباف ابریشم اصفهان
قیمت فرش دستباف اصفهان

فرش دستباف اصفهان
فرش دستباف اصفهان 6 متری
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

13 از kolahdoozan به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : armani1 / sheykhbahayi / travel1 / shahrahan98 / drghanei2 / cheshmgir12 / shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
armani1
ارسالی ها : 2
عضویت : 24 /2 /1398
تشکر ها : 8
تشکر شده : 14
2 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 16:00

زمانی که برای اولین بار ظروف یکبار مصرف وارد بازارها شدند، همه نفس راحتی کشیدند و به خود وعده زندگی سالم‌تر و البته راحت‌تری دادند. در حال حاضر سا‌ل‌هاست که این ظروف حتی در نذری‌ها و سفره‌های ما جای خود را باز کرده‌اند و از زمانی که نذری در سینی‌ها و ظروف فلزی در بین مردم پخش می‌شد زمان زیادی گذشته ‌است.

مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف

1- دارای مقاومت به مواد الکلی
۲- صرف انرژی کمتر برای تولید
۳- قابلیت شکل پذیری بالا با گستردگی متفاوت خواص فیزیکی
۴- طرح پذیری
۵- شفاف بودن

ظرف یکبار مصرف
قیمت روز نایلکس
سفره یکبار مصرف
کیسه زیپ دار کوچک

مناسب بودن پلاستیک ها در کاربردهاى غذایى :

تمامى پلیمرها از نوع دست اول تا آنهایى که بازیافتى بوده و همچنین ظروف پلاستیکى حتماً باید قبل از استفاده در صنعت غذایى تحت آزمون Food grade قرار بگیرند. این آزمون تحت استانداردهاى اتحادیه اروپا (EEC) و آمریکایى (FDA) انجام مى شود. با انجام آزمون هایى که در اداره کل آزمایشگاه هاى کنترل غذا و دارو نیز قابل اجرا هستند میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها به سمت مواد غذایى مشابه سنجیده مى شود. در واقع وزارت بهداشت مقاومت و میزان مهاجرت مواد سازنده پلیمرها را در حلال ها یا محلول هاى مشابه مواد غذایى مى سنجد.

سینی پلاستیکی شیرینی
لیوان کاغذی
نارگستر
ظرف پلاستیکی درب دار

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را داخل ماکروفر قرار ندهید :

از ظروف پلاستیکی در ماکروویو استفاده نکنید به خصوص غذاهای حاوی روغن و چربی ، چون گرما و پلاستیک و روغن با هم ترکیب شده ، که نتیجه ی آن تولید سم دیوکسین است ( از ظروف پیرکس و چینی استفاده کنید).

برای نوشیدنی‌های گرم از لیوان‌های کاغذی یا ظروف پلی استایرنی سفید رنگ و برای نوشیدنی‌‌های سرد از ظروف پلی استایرنی بی‌رنگ و شفاف استفاده کنید

گلدان یکبار مصرف
لیوان یکبار مصرف شفاف
ظروف یکبار مصرف گیاهی
لیوان کاغذی


ظروف پلی استایرن چیست؟
پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی معطر از مونومر استایرن (یک ماده پتروشیمی) می‌باشد که برای ساخت فنجان، بشقاب، کاسه، ظروف غذای بیرون بر و غیره مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماده به دلیل وزن سبکی که دارد که ۹۵% آن را هوا تشکیل داده شناخته شده می‌باشد. در حقیقت در گذشته نه چندان دور، لیوان‌هایی‌ از جنس پلی‌استایرن بهترین روش برای نوشیدن مایعات گرم محسوب می شد. پلی‌استایرن۳۰ سال پیش به عنوان یک عایق ارزان و عالی برای نگه داشتن قهوه داغ مورد استفاده قرار می­گرفت. لیکن از این ماده بعدها در ظروف یکبار مصرف نیز مورد استفاده قرار گرفت

لیوان یکبار مصرف
ظروف بسته بندی

ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟
ظروف یکبار مصرف گیاهی از نشاسته وذرت ساخته شده‌ا‌ند و همانند ظروف بامبو دوستدار محیط زیست می باشند. در شرایط مناسب (دما، رطوبت و حضور میکروب ها)، محصولات به زیست تا ۶ ماه در طبیعت تجزیه می شوند. این محصولات تبدیل به هوموس‌های غیر سمی شده که می‌توان از آن‌ها به عنوان کود استفاده شود. ظروف یکبار مصرف گیاهی به زیست از نشاسته ذرت ساخته می‌شوند و در نهایت در دستگاه‌های مختلف فرمینگ تبدیل به ظروف گیاهی در اشکال مختلف می‌شوند
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

12 از armani1 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : sheykhbahayi / travel1 / shahrahan98 / drghanei2 / cheshmgir12 / shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
sheykhbahayi
ارسالی ها : 1
عضویت : 30 /2 /1398
محل زندگی : esf
تشکر ها : 3
تشکر شده : 11
3 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 22:21

هُتِل یا مهمانخانه[۱] نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود. هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفادهٔ مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند. هتل‌ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد. علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی، هتل‌ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل‌ها هستند. معمولاً مشتریان هتل در اتاق‌ها و سوئیت‌هایی که دارای تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می‌شوند. اتاقهای یک تخته و دوتخته مشتریان بیشتری دارند.هتل hotel از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده‌است که خود برگرفته از hôte به معنای میزبان است. hôtel در فرانسه اشاره به ساختمانی می‌کند که بازدیدکننده زیادی داشته باشد. اما با ورود این واژه به زبان انگلیسی و سپس گسترش آن به سایر زبان‌ها، معنای کاربردی هتل دگرگون شده و امروزه به نوع خاصی از مکانهای اقامتی برای مسافران اطلاق می‌شودپیشینه در ایرانآثار بدست آمده در تپه‌های باستانی و دیگر جاهای فلات ایران حاکی از آن است، که رفت‌وآمد از دیرباز میان اقوام پیش از تاریخ وجود داشته و بر اثر همین تعامل و رفت‌وآمدها، خصوصیات فرهنگها از یک تمدن به تمدن دیگر منتقل می‌شده در دوران حکومت عیلامیان د تأسیساتی برای استراحت و رفاه حال آنان وجود داشته که بعدها بر اثر حملات آشوریان از بین رفته. در بررسیهای دقیق و مستندی که از دوره مادها به عمل آمده بناها و تأسیسات عام‌المنفعه برای مسافران وجود نداشته. اما در زمان حکومت هخامنشیان و به‌قدرت رسیدن شاه کوروش بزرگ، از جمله اقدامات او، ساختن جاده‌هایی ارتباطی که باقی‌مانده از زمان مادها بود را گسترش داد، ساخت و ساز علی‌الخصوص تأسیسات عام‌المنفعه که بنوعی با مسافر در ارتباط بود همانند آب انبار، کاروانسرا، میل راهنما و…رایج گردید. هرودت تاریخ‌نویس یونانی در این باره می‌گوید: داریوش کبیر برای رفاه حال مسافران که از این مسیرها عبور می‌کردند ایستگاه‌هایی که باید آن را هسته اولیه واحدهای اقامتی بحساب بیاوریم تأسیس کرد به‌طوری‌که در ۵ کیلومتر ۲ کاروانسرا ایجاد کرد در این کاروانسراها چاپارهای هخامنشی حضور داشتند تا نامه‌های دیوانی و دولتی را سریع به مقصد برساند. از جمله اقدامات دولت سلوکیان نیز می‌توان به گسترش راه‌ها، جاده‌ها و تأسیس بناهایی همچون کاروانسرا اشاره کرد. امپراطوری اشکانیان نیز در کنار مسیر جاده ابریشم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود منزل‌گاه‌ها وکاروانسراهایی بنا کردند. در زمان ساسانیان نیز به ویژه در کنار مسیرهای تجاری تأسیسات عام‌المنفعه برای رفاه بیشتر مسافرها ایجاد گردید که کاروانسرای جنوب فیروزآباد فارس و کاروانسرای دروازه گچ اشاره کرد.جستارهای وابسته فهرست مکان‌های اقامتیمتلهتل آپارتمانمسافرخانهریوکانمهمانسراشبانه‌روزیبد اند برک‌فست رده‌ها: هتل‌ها اقامتگاه‌های گردشگری ساختمان‌ها و سازه‌ها بر پایه نوع شغل ‌های مهمان‌یاری فناوری مسافرتی رزرو هتل در اصفهاناتاق دو تخته اصفهاناتاق سه تخته هتل اصفهانرستوران بام اصفهانسفره خانه در اصفهانسالن همایش اصفهانکافی شاپ اصفهانبهترین هتل اصفهان از نظر مردمعمارت هشت بهشت هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود. مثلا ‏هتل یک ستاره ای که آسانسور ندارد. شاید همین کمبود باعث شود این هتل هیچوقت به درجه بالاتری نرسد. برای رسیدن به درجه بالاتر ‏همیشه عناصری به عنوان موارد اولیه باید وجود داشته باشد. برای اینکه بدانید تفاوت بین ستاره های هتل ها در چیست، به برخی ‏امکانات اولیه مورد نیاز برای هر تعداد ستاره اشاره می کنیم:‏هتل های ۲ ستارههتل های دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند، به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند، اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به ‏درخواست میهمانان ارائه می گردد.‏ هتل های دو ستاره معمولا دو الی چهار طبقه هستند، در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند، امکانات داخل اتاق ها ‏ تمیز هستند اما لوکس و گران قیمت نیستند و اولیه ترین امکانات در آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏ ‏ ‏ ‏ هتل های ۳ ستارهاین هتل ها معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. در هتل های سه ستاره معمولا ‏شخصی برای حمل چمدان های مسافران وجود ندارد. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های ‏گردشگری گران قیمت ندارند. رستوران هتل های سه ستاره،در سطح متوسط است .در این هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می گردد و در برخی از هتل های سه ستاره، ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدماتی که در اتاق ها ارائه می گردد متفاوت است، در برخی هتل های سه ستاره شاید تا ‏زمانی که نوشته ” لطفا اتاق را تمیز کنید ” روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاقها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از ‏امکاناتی است که برخی از هتل های سه ستاره دارند اما هیچ بایدی در وجود داشتن این امکانات در این هتل ها وجود ندارد.‏ ‏ ‏ ‏ هتل های ۴ ستارههتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و سخت تری نسبت به هتل ‏های درجه پایین تر می بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان، هدف اصلی کارکنان آنها می باشد. در این هتل ها فردی برای ‏حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند. امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان باید از درجه متوسط، بالاتر باشند.ستوران هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می ‏کنند. خدمات تمیز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می گیرد. پارکینگ نیز معمولا در این هتل ها ‏وجود دارد. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند. لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد. ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ هتل های ۵ ستاره ‏این نوع هتل ها در ردیف اول قرار دارند . قوانین و استاندارد مربوط به هتل های پنج ستاره و کیفیت آن، همواره باید ثابت نگه داشته ‏شود . هتل های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند. این هتل ها فضای بزرگی دارند ، اتاق های متنوع با ‏امکانات متفاوتی نیز در آنها موجود می باشد. لابی این هتل ها بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود ، موقعیت آنها نیز ‏متغیر است، اما هتل های پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت تر ‏امکان پذیر باشد.اتاق های این گونه هتل ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند، حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند. این هتل ها باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتی با کیفیت ، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ، مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپایی ، خط تلفن ، ‏تلویزیون و … می باشند. خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت ۲۴ ساعته ارائه می شود. هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی ، پارکینگ ، خدمات نگهبانی و استخر داشته باشند. اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند. تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای ۱۰۰ عدد باشد.کارکنان در هتل ۵ ستاره بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک، مؤدب، آگاه، کارآمد و با روابط عمومی خوب ، نسبت ‏به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند . دارا بودن مدیر حرفه ای و متخصص ، سازگاری و هماهنگی ‏سرویس ها ، تداوم نگهدارى و خانه داری بی عیب و نقص، اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه ۵ ستاره می باشند . رتبه بندی هتل های ایران و جهان بر چه اساسی است؟1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Starsرتبه بندی هتل ها بر چه اساسی است؟ سوالی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد. اما معنای واقعی ستاره هایی که به هتل ها می دهد و نحوه دادن آنها چگونه است؟ تفاوت هتل ۵ ستاره و هتل ۲ ستاره در چه چیزهایی است؟ تمام این سوالات و موارد مسابه آن در دسته دانستنی هایی قرار می گیرد که باید در انتخاب هتل برای اقامت خود به آن توجه داشته باشید. بطور خلاصه باید چنین گفت که بر اساس نظریه هتل داری ۳۰ روش مختلف برای دسته بندی هتل ها در دنیا وجو دارد و شناخته شده ترین آنها سیستم ستاره دهی بر اساس کیفیت خدمات است. در ادامه این مقاله علاوه بر توضیح رتبه بندی هتل های ایران با معرفی مفهوم و نحوه اخذ ستاره ها با ما همراه باشید. در ادامه به طور کامل در مورد مسائل زیر توضیح می دهیم: رتبه بندی هتل ها از کجا آغاز شد؟ستاره هتل ها بر چه اساسی است؟هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟معیارهای رتبه بندی هتل هاانواع هتل ها بر اساس تعداد ستارهرتبه بندی هتل های ایرانرتبه بندی هتل ها از کجا آغاز شد؟به عنوان مروری بر تاریخچه رتبه بندی هتل ها باید به سال های ۱۹۷۹ برگردیم که رتبه بندی برای اولین بار در کشور های آلمان و اتریش صورت می گرفت. طبقه بندی رسمی اما توسط انجمن رستوران و هتل های آلمان که با نام DEHOGA شناخته می شود؛ آغاز شد. این دسته بندی بصورت رسمی در سال ۱۹۹۶ به کار گرفته شد و معیار اصلی رتبه بندی در بیش از ۸۰ درصد هتل های دنیا شد. ستاره هتل ها بر چه اساسی است؟پیش از پاسخ به این سوتال بد نیست بدانید که برای رتبه بندی هتل ها ۳۰ روش مختلف وجود دارد که البته معیار بین المللی در سیستم دسته بندی هتل ها؛ استفاده از ستاره برای تعیین و کیفیت خدمات در رتبه بندی هتل مد نظر قرار می گیرد. البته در برخی از کشور های اروپایی نیز روش معیار ربته بندی بر اساس حروف است؛ مثلا A،B و….که بیشتر در یونان رایج است. به عنوان مثالی دیگر؛ در بریتانیا نیز سیستم رتبه بندی بر اساس سیستم Crown است. در کشور نیز آلمان درجه بندی هتل ها به چند گروه تقسیم می شوند: توریست کلاس (یک ستاره)، استاندارد کلاس (دو ستاره)، کامفورت کلاس (سه ستاره)، First class (چهار ستاره) و Luxury Class (پنج ستاره). تعدادی از هتل ها مثل هتل آپارتمان، متل ها و… اصلا در مقوله ستاره قرار نمی گیرند و به نوعی دیگر امتیازبندی می شوند. خوشبختانه امکان رزرو هتل داخلی نیز در تمام شهر های کشور در سایت سامتیک فراهم شده است. هدف از رتبه بندی هتل ها چیست؟عموما ربته بندی هتل ها به منظور دسته بندی آنها بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده است و هدف اصلی از رتبه بندی؛ آگاه ساختن مسافران از امکانات، نوع و میزان خدمات ارائه شده در هتل است. هتل ها بر اساس کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل، تفریحات‏، چشم انداز اتاق ها، امکانات و سایز اتاق ها، داشتن اسپا و خدمات ورزشی، موقعیت مکانی و موارد این چنینی ارزیابی می شود. مثلا هتل یک ستاره آسانسور ندارد! بیشترین تعداد ستاره ای که می توان به یک هتل تخصیص داد ۷ ستاره است و البته بد نیست بدانید که اخیرا هتلی در امارات احداث شده است که ۸ ستاره به خود اختصاص داده است و تنها هتل ۸ ستاره دنیاست!رتبه بندی بر اساس مساحتهتل ها همچنین ملزم به رعایت استاندارد خاصی برای حداقل مساحت خود هستند و بر اساس مساحت بنا رتبه بندی می شوند. در ادامه بصورت خلاصه این معیار را نیز مورد توجه قرار داده ایم. درجه هتل حداقل مساحت عرض معبر۱ ستاره ۳۰۰ متر مربع ۸ متر مربع۲ ستاره ۵۰۰ متر مربع ۱۰ متر مربع۳ ستاره ۷۰۰ متر مربع ۱۲ متر مربع۴ ستاره ۱۲۰۰ متر مربع ۱۴ متر مربع۵ ستاره ۱۵۰۰ متر مربع ۱۶ متر مربعهتل های همچنین بر اساس ظرفیتی که دارند نیز دسته بندی می شوند. برای مثال هتل هایی که تا ۲۵ اتاق داشته باشند به عنوان یک هتل کوچ در نظر گرفته می شوند. از ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق برای هتل های متوسط است و هتل های بزرگ دارای ۱۰۰ تا ۳۰۰ اتاق اند. هتلی که بیش از ۳۰۰ اتاق داشته باشد در دسته هتل های خیلی بزرگ است. درجه بندی هتل بر اساس مدت اقامتمدت زمان اقامت نیز از عوامل موثر در درجه بندی هتل هاست. برای مثال در هتل ترانزیت مهمانان برای یک روز و حتی کمتر از آن حضور دارند و مانند هتل های اطراف فرودگاه ها هستند. هتل پاسیون هتلی است که مهمانان پس از عقد قرارداد اجاره در مدت یک ماه در آن حضور دارند. هتل نیمه پاسیون این هتل دارای هر دو خصوصیت عنوان شده در دو مورد قبلی است و میهمان می تواند مدت اقامتش را بر اساس نیاز خود تعیین کند. انواع هتل ها بر اساس تعداد ستارهپس تا بدین جای کار مشخص شد که هدف از ستاره دادن به هتل ها؛ نشان دادن نوع و کیفیت خدمات ارئه شده در آنهاست. در ادامه به معرفی دقیق و نحوه ستاره دادن به هتل ها می پردازیم تا به خوبی مشخص شود که چرا یک هتل را ۲ ستاره و دیگری را ۵ ستاره می گویم. همچنین بهتر است بدانید که مشابه با بلیط هواپیما؛ امکان درخواست استرداد رزرو هتل نیز وجود دارد.
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

11 از sheykhbahayi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : travel1 / shahrahan98 / drghanei2 / cheshmgir12 / shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
travel1
ارسالی ها : 1
عضویت : 13 /3 /1398
محل زندگی : esf
تشکر ها : 4
تشکر شده : 10
4 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 12:45


اگر اهل سفر و علاقه‌مند به گردشگری باشید، حتما تاکنون اصطلاح‌هایی مانند تور مسافرتی، بسته سفر، تور لیدر، انواع تور، آژانس مسافرتی و عبارت‌ها و اصطلاح‌های مشابه دیگری را بارها و بارها شنیده‌اید. هر یک از این اصطلاح‌ها می‌تواند به صورت تخصصی تعریفی داشته باشد که ممکن است با آن‌ها آشنا نباشیم. در ادامه با تعریف تور و انواع تورهای مسافرتی آشنا خواهیم شد.
Shiraz Tour

مقاله‌های مرتبط:
راهنمای تهیه ارز مسافرتی
بلیط چارتر ؛ نکات خرید و دیگر موارد مرتبط با آن
از نیمه دوم قرن بیستم تاکنون، تعداد گردشگران بین‌المللی با سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است. سرزمین‌های زیادی به‌عنوان مقصد جدید و بازارهای تقاضای سفر شکل گرفته‌اند و صنعت گردشگری به یکی از کسب و کارهای بزرگ دنیا تبدیل شده است.
Iran Travel Blogs

سفر از یک کالای لوکس به محصولی ضروری در سبد مصرفی خانواده‌ها تبدیل شده است و پیشرفت در فناوری‌های حمل و نقل و ارتباطات، شهری شدن و افزایش سطح درآمد خانواده‌ها در اقصی نقاط جهان، به‌عنوان محرکی جدی برای این حرکت به‌شمار می‌آید.

تعامل فرهنگی-اجتماعی حاصل از توسعه سفر، مناطق مختلف جهان را تحت تاثیر قرار داده و جهانگردی به‌عنوان ابزاری برای توسعه صلح جهانی و گفتگوی بین تمدن‌ها به رسمیت شناخته شده است.
Iran Travel Agency

صنعت گردشگری هم مشابه کسب و کارهای دیگر، زیربخش‌های متعددی دارد که یکی از زیربخش‌هایی که از جمله سریع‌ترین حوزه‌های در حال گسترش آن به حساب می‌آید، فعالیت‌های مرتبط با تورگردانی (Tour Operating) است.

تور چیست؟
تور در لغت به معنای «گشت و سیاحت» است. در اصطلاح صنعت گردشگری، تور به‌عنوان مجموعه‌ای از عناصر سفر شامل اقامت، حمل و نقل، تغذیه، گشت و... تعریف می‌شود که از طرف بنگاه برنامه‌ریز سفر یا تورگردان، برای فرد یا افرادی گروه گردشگران در قالب یک بسته سفر ارائه می‌شود. در چارچوب این مجموعه، فعالیت‌های روزانه گروه، مسیر و برنامه سفر، طراحی و تنظیم می‌شود. بسته سفر به طور متعارف آن، شامل موارد زیر است: Iran Visa On Arrival

حمل و نقل در پکیج‌های تور مسافرتی می تواند شامل انواع مختلفی از حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی یا جاده‌ای باشد. بسته به تقاضای مسافران، امکانات محلی و شرایط بسته سفر، گونه‌های مختلفی از اسباب‌های حمل و نقل در بسته پیشنهادی سفر جای می‌گیرند.

گاهی بسته حمل و نقل شامل ترکیبی از انواع وسایل حمل و نقل است. مثلا در تورهای کروز که از مبدا آمریکا برای اروپا تدارک دیده می‌شود، مسافر از آمریکا تا بندری اروپایی، مثلا آمستردام، را با هواپیما سفر می‌کند و در حوزه دریای بالتیک با کشتی سفر خود را ادامه می‌دهد.
Qeshm Tour

اسباب حمل و نقل در بسته‌های سفر می‌تواند بسته به نوع برنامه و سفری که گردشگران درخواست کرده‌اند تا انواع غیرمتعارف مانند طی مسیر با شتر، دوچرخه و موارد دیگر را شامل شود.
اقامت در پکیج‌های سفر شامل اسکان گردشگران در انواع تاسیسات اقامتی مانند هتل، متل، زائرسرا، مهمان‌پذیر، استراحتگاه، کشتی‌های مسافربری، کمپ‌ها، اردوگاه‌ها و حتی خوابگاه‌های دانشجویی است.
غذا در تورهای مسافرتی می‌تواند انواع خدمات پذیرایی از رستوران‌های مجلل، سنتی و متعارف تا سلف سرویس‌ها، رستوران‌های غذای سریع، تریاها، کافی‌شاپ‌ها و بوفه‌ها را شامل شود.

گشت
گشت شامل ارائه خدمات بازدید از مجموعه‌ی جاذبه‌های گردشگری مقصد و کسب اطلاع در مورد آن‌ها است. این جاذبه‌ها می‌توانند فرهنگی-تاریخی، قومی، طبیعی یا حتی رویدادی خاص باشند. این خدمات با تامین سرویس حمل و نقل در مقصد، به‌کارگماری راهنمای حرفه‌ای برای تور و اجرای برنامه بازدیدهای تور از طرف آژانس مسافرتی عرضه‌کننده آن در محل است.
منظور از جاذبه‌ها به عنوان عنصر مستقل از بسته سفر، آن چیزی است که گردشگران بابت بازدید از آن، باید بلیط تهیه کنند. برای مشخص‌تر شدن تفاوت میان جاذبه‌ها و گشت از نظر آژانس‌های تورگردان می‌توان به یک مثال اشاره کرد: یک تور محلی در اصفهان می‌تواند شامل حمل و نقل با اتوبوس، بازدید از خیابان چهارباغ، قدم زدن در کنار زاینده‌رود و تماشای پل‌های تاریخی و گشت و گذار در میدان نقش جهان باشد؛ درحالی‌که وقتی از یک جاذبه به مفهوم خاص آن صحبت می‌کنیم، خرید بلیط و بازدید از کاخ عالی قاپو در همین میدان را مدنظر داریم.

گاهی هم افراد از وسیله نقلیه یا خرید بلیط استفاده می‌کنند تا از خود مسیر، وسیله و پذیرایی انجام شده طی آن به عنوان جاذبه بهره ببرند، یعنی مقصود اصلی مسافر، الزاما حمل و نقل نیست. سفرهای کروز نمونه‌ای از چنین موضوعی هستند.

خرید
گردشگری با موضوع خرید گره خورده است و خرید به جزئی جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های سفر تبدیل شده است؛ یادگاری و سوغات، اقلام عمده خرید توسط گردشگران هستند. مراکز خرید از جاذبه‌ها تفکیک می‌شوند و دلیل آن هم این است که معمولا برای ورود به این مراکز - از بازار سنتی حاشیه میدان نقش جهان گرفته تا مراکز خرید مدرن در پایتخت‌های اروپایی و آمریکا، وجهی به عنوان ورودی دریافت نمی‌شود. البته در بسیاری از جاذبه‌های دنیا، به موضوع خرید گردشگران توجه شده است؛ برای مثال در طبقه اول برج ایفل در پاریس، فروشگاه‌های متعدد سوغات و یادگاری وجود دارد. خدمات پذیرایی مانند کافه تریا هم در همان محل ارائه می‌شود.
تورگردان کیست؟
اگرچه با توجه به تنوع موجود در بسته‌های سفر و وظایفی که برای تورگردانان تعیین شده است، می‌توان برای هر گروه، تعریفی جداگانه ارائه کرد، اما به طور کلی یک بنگاه تورگردان، فعال اقتصادی‌ای است که خدمات برنامه‌ریزی و اجرای بسته سفر را برای گروهی از افراد فراهم می‌کند. برای این منظور، تورگردان، با بستن قرارداد با هتلداران، استخدام راهنماهای محلی، مشخص کردن اسباب حمل و نقل مانند خطوط هوایی یا حمل و نقل زمینی و برقراری ارتباط با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، زمینه ارائه این خدمات به مشتریان را فراهم می‌کند. بنگاه‌های تورگردان می‌توانند محصول خود، یعنی بسته سفر آماده‌شده را از طریق دفاتر خدمات مسافرتی یا به صورت مستقیم از طریق وب‌سایت یا دفتر فروش خود، به مشتریان عرضه کنند.
انواع تور را از نگاه‌های مختلفی می‌توان تقسیم‌بندی کرد. از یک منظر، اگر برنامه سفر برای گردشگران طوری تنظیم شود که آن‌ها یک سفر جمعی را در تعامل با یکدیگر تجربه کنند، به این تور، تور گروهی (Group Tour) گفته می‌شود. در چنین شرایطی، گردشگران تنها از خدمات تدارک دیده شده از طرف تورگردان، مثل حمل و نقل هوایی یا هتل، استفاده نمی‌کنند؛ بلکه آن‌ها در طول سفر با همدیگر حرکت کرده، برنامه‌ای به‌نسبت یکسان تجربه می‌کنند و از بودن در کنار یکدیگر در قالب گروهی همراه استفاده می‌کنند. Isfahan Free Walking Tour


اگر گروه افراد گردشگر، تنها از خدماتی مانند حمل و نقل هوایی، ترانسفر فرودگاهی و هتل استفاده کنند، بی‌آنکه ارتباط خاصی میان آن‌ها و میان ایشان و نمایندگان تورگردان شکل بگیرد، چنین توری، تور مستقل (Independent Tour) محسوب می شود.
Iran Visa Application Form

تورهای گروهی می‌توانند مجدد به دو دسته کلی دیگر تقسیم شوند. دسته اول، تور گروهی عمومی (Public Tours) یا تورهای زمانبندی‌شده (Scheduled Tour) و دسته دوم، تورهای از قبل شکل‌گرفته (Pre-formed Tours) یا تور سفارشی (Customized Tours) هستند. در بسته‌های سفر عمومی، گردشگران از پیش با هم آشنا نیستند، اما در پایان تور حس می‌کنند دوستان و آشنایان جدیدی در کنار خود دارند. در تورهای سفارشی، گروهی از گردشگران که علاقه‌مند هستند تا با یکدیگر مقصد یا مقاصد خاصی را با برنامه‌ای معین بازدید کنند، نماینده‌ای را برای خود انتخاب می‌کنند تا بنا به علایق و سلایق گروه، بسته سفری را به تورگردانان سفارش دهد. iran private tour


قصد داریم در این مطلب عنوان مهم تور مسافرتی ( گردشگری ) چیست؟ بپردازیم ؛ قطعا اگر اهل سفر و علاقه ‌مند به صنعت گردشگری باشید ، حتما تاکنون اصطلاح ‌هایی همچون : تور مسافرتی ، بسته سفر ، تور لیدر ، انواع تور ، آژانس مسافرتی ؛ تورهای آفری و لحظه آخری و عبارت ‌ها و اصطلاح ‌های مشابه دیگری را بارها شنیده ‌اید و هر یک از این اصطلاحات می ‌تواند به صورت تخصصی تعریف هایی عجیب داشته که ممکن است که برای ما نا آشنا باشد و در ادامه با تعریف تور و انواع تورهای مسافرتی شما عزیزان را آشنا خواهیم ساخت ؛ اما تعریف تور چیست ؟ تور در لغت به معنای " گشت و سیاحت " است و اما مهمتر و موضوع اصلی مقاله ما امروز ما در اصطلاح صنعت گردشگری " تور " به ‌عنوان مجموعه ‌ای از اجزای سفر شامل : اقامت ، حمل و نقل ، تغذیه ، گشت و گذار و ... تعریف می ‌شود که از طرف آژانس های مسافرتی یا تور گردان ، برای شخص یا افرادی از گروه گردشگران در قالب یک بسته سفر قابل ارائه می شود که جالب است بدانید که در چهارچوب این مجموعه شما فعالیت‌ های روزانه گروه ، مسیر و برنامه سفر و ... طراحی و برنامه ریزی می شود و تعریفی دیگر از از تور یا بسته سفر به طور متداول آن شامل موارد زیر بوده ؛ تور در اصطلاح مفهومی است که برای برگزاری یک سفر توسط یک گروه ارائه دهنده سرویس های گردشگری به کار برده میشود و نیز می توان گفت که تفاوت عبارت تور با عبارت سفر به برگزار کننده آن برمی گردد و این عبارت در اصل انگلیسی بوده و معادل انگلیسی آن tour است که در مفهوم در کشورهای انگلیسی زبان نیز عبارت تور ( tour ) همان مفهوم و معنی را در فارسی تعریف می شود و به بیانی دیگر کلمه tour معادل سرویس های گردشگری منحصر به فردی است که به مسافران ارائه می شود .
Iran Travel Packages

انواع تور را بشناسید
تعدادی از تورهای مرسوم و پرطرفدار که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری یا همان آژانس های هواپیمایی برگزار می شوند را در زیر به شما عزیزان معرفی می کنیم ؛ شما می توانید از منوی بالای سایت سلام پرواز هم به انواع تور خارجی و تور داخلی و ... دسترسی داشته باشید که در متنوع ترین پکیج ها به شما ارائه شده است و اما انواع تورها شامل : تور خارجی ، تور داخلی ، تور یک روزه ، تورهای طبیعت گردی ، تور آفری ، تورهای نمایشگاهی ، تور لاکچری ، تور لحظه آخری ، تور ارزان ، تور زیارتی و ... می باشند که در ادامه قصد داریم بعضی از پرطرفدارترین این تورها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا با مفاهیم هر کدام بیشتر و بهتر آشنا شوید ، همراه ما باشید . Shiraz Free Walking Tour

تفاوت تور ارزان قیمت و تور گران قیمت
در اینجا قصد دارین تور ارزان را با تور لاکچری و گران قیمت مقایسه کنیم و تفاوت های آنها را برایتان بازگو کنیم ؛ گاهی اوقات پیدا کردن یک تور ارزان از یک آژانس معتبر کاری سخت و زمان ‌بر برای مسافران است ، به همین علت ما در منو لیست تورهای مسافرتی مان گزینه تور ارزان را قرار دادیم که مسافرانی که به دنبال این تورها هستند براحتی بتوانند گزینه های متنوعی را مشاهده کنند و در ادامه تفاوت اساسی این تورها در چیست ؟ خوب باید به شما بگوییم قیمت تور به مواردی اساسی و مهمی همچون انتخاب ایرلاین یا پرواز ( داخلی – خارجی ) ، انتخاب هتل ( 3 ، 4 یا 5 ستاره ) و زمان سفر شما و خدماتی که می خواهید در تور شما گنجانده شود ، بر می گردد برای مثال شما بنا به بودجه ای که در نظر گرفتید می توانید نوع پرواز و هتل خودتان را براحتی انتخاب کنید و یک سفر مقرون به صرفه و متفاوت را تجربه کنید ! حالا چه به چه صورت ؟ اولین پیشنهاد ما تهیه بلیط ارزان هواپیما برای شماست ؛ شما برای تهیه بلیط ارزان هواپیما باید این را بدانید که این روزها ایرلاین های متفاوت داخلی با نرخ های بسیار متنوع پیش روی شماست که بلیط هایی حتی ارزان تر از آنچه را که فکرش را می کنید را می توانید در بعضی از بازه زمانی های خاص پیدا کنید مثلا بلیط های چارتری و لحظه آخری ! و همچنین نوع هتل ها که برای ارزان شدن تور مسافرتی نقش پرنگی را ایفا می کند ؛ شما می بایستی در لیست هتل های 3 یا 4 ستاره و هم هاستل ها به دنبال محل اقامت باشد و برعکس اشخاصی هستند که به دنبال تورهای لاکچری و گران قیمت هستند و مهمتر اینکه محدودیت مالی ندارند به همین دلیل گزینه های هیجان انگیز بیشتری در انتظار این مسافران است ، این اشخاص می توانند از پروازهای خارجی در رده بیزینس و فرس کلس را داشته باشند و هتل های 5 ستاره یوآل و لوکس با کلی خدمات ویژه و عالی و ضمنا در کنار اینها پکیج های شگفت انگیزی به این مسافران ارائه می شود که کاملا متفاوت و خاص هستند و در حقیقت بطور کلی شما دستتان کاملا باز است که تور ارزان قیمت و یا تور گران قیمت را برای سفر انتخاب کنید و این شما هستید که بنا به نیاز و بودجه تعیین شده تان یکی از این 2 نوع تور مسافرتی را انتخاب می کنید . Iran Visa Fees




فرض کنید در چنین شرایطی هستید:

هوا خیلی گرمه و عرق کردید.

چند ساعت پیاده‌روی با یه کیف سنگین باعث شده حسابی خسته بشید و لباس‌هاتون به بدنتون چسبیده.

آخرین باقیمانده آب‌تون رو چند ساعت پیش خورده‌اید و گلوتون به شدت خشک شده.

شدت گرما و خستگی قدرت هرکاری رو ازتون گرفته و چند کیلومتر تا آبادی بعدی هنوز فاصله دارید.

از طرف دیگه شما در کشور خارجی هستید و زبان مردم اونجا را هم متوجه نمیشید.

اینجا جایی است که شما متوجه محدودیت‌های جسمی و ذهنی خودتون میشید و سفر براتون تبدیل به یک معلم میشه.



Isfahan Tour


۱. سفر باعث آشکار شدن ذات دوستی شما و دوستانتان می‌شود
مسافرت به شما امکان می‌دهد که برای مدتی از دوستانی که همیشه در کنارشون بودید دور باشید. این جدایی به شما کمک میکنه عمق دوستی را بفهمید. وقتی از سفر برگشتید دوست دارید که باز هم ارتباطتان را با دوستانتون ادامه بدید یا در زمان دور بودن فهمیدید که رابطتون با اونها واقعا توخالی بوده. سفر رفتن بدون یا همراه با دوستاتون شبیه یه قماره. در حین و بعد از سفر شاید رابطتون قوی‌تر از قبل بشه و شاید هم متوجه بشید این دوستی دلیل درستی نبوده و فقط موقعیت فیزیکی (دانشگاه، شرکت و...) باعث این دوستی شده بودند و شما هیچ ربطی به هم ندارید.


۲. مسافرت کمک می‌کنه از وضعیت اقلیت‌ها با خبر بشید

وی ایرن دسته‌های مختلفی داریم. بلوچ، کرد، عربِ خوزستان، ترک و حتی فارس. در شرایط عادی شما هیچ وقت شانس اینکه از نزدیک با این آدم‌ها ارتباط برقرار کنید و از سبک زندگیشون با خبر بشید ندارید. اما سفر میتونه کاری کنه که شما از منطقه‌ای که در اون جزو اکثریت بودید خارج بشید و مدتی به عنوان اقلیت و شاید تنها آدم یک قوم دیگه در بین سایر افراد زندگی کنید.

حالا فرض کنید مقیاس از ایران بزرگ‌تر بشه و شما تنها سفید پوست در بین مردم یه منطقه در آفریقا باشید.


۳.سفر به شما قدرت تحمل شرایط را می‌دهد
سفر به شما یاد میده در زمانی که همه اطرافیان پر از نگرانی و اضطراب هستند بتوانید کنترل خود را حفظ کنید و شرایط را آنطور که می‌خواهید تغیر بدید. وقتی در سفر شما به لبه پرتگاه می‌رسید، یاد میگیرید که یا آن را تحمل کنید و درستش کنید یا از بین میرید.
۴.سفر، حقیقت همه جهان را به شما می‌گوید
شما می‌تونید مطلب و کتاب‌های زیادی در مورد تخت جمشید، پاسارگاد، روم باستان و ... بخونید. حتی در مورد نمونه‌های خارجی فیلم هم ببینید اما مطمئن باشید وقتی برای اولین بار آنجا را ببینید تازه متوجه آنچه که قبلا خوانده یا شنیده‌اید می‌شوید.

کیه که خوندن کتاب یا صفحات ویکی‌پدیا در مورد تخت جمشید یا پاسارگاد رو بتونه با گشتن حضوری توی اونجا مقایسه کنه؟ توی سفر تاریخ متحرک میشه.





۵. سفر به شما یک فرصت نادر برای تنهایی و شروع دوباره می‌دهد
شما در شرایط عادی همیشه در دانشگاه، محل کار و... هستید. عملا در دنیای امروز شما امکان تنها بودن یا ندارید. منظورم از تنهایی اینه که برای مدتی بتونید با خودتون خلوت کنید و زندگیتون را هرس کنید.

همه ما زمان‌هایی نیاز داریم که تنها باشیم تا بتونیم در مورد مسايل شخصی و غیرشخصی فکر کنیم. بخش‌هایی از زندگیمون را حذف کنیم و نهایتا بتونیم خودمون را ریکاوری کنیم. سفر تنها جاییه که این قدرت را به ما میده.





۶. فرصت دور بودن از تکنولوژی
همه ما یادمون رفته دوران بدون تلفن همراه، لپ تاپ و اینترنت چطور بود. شما در سفر به صورت اتوماتیک دسترسیتون به تکنولوژی و اینترنت کم میشه. از طرف دیگه به خاطر محدودیت‌های فضایی اکثرا امکان اینکه لپ تاپتون را همراه خودتون ببرید وجود نداره و این به شما کمک میکنه تا کمی از دنیای تکنولوژی دور بشید و جهان را از پنجره واقعی خودش ببینید نه گوشی‌های موبایل.

این دوری اجباری فرصت مناسبی است تا ببینیم چقدر به این وسایل اعتیاد پیدا کرده‌ایم و تا دیرتر نشده فکری به حال خودمون بکنیم.





۷. سفر زنجیری که شما را از حرکت باز میدارد را می‌شکند

سفر اثبات این استدلال است که آدم هیچ‌جایی گیر نمی‌کند. شما مجبور نیستید برای همیشه در یک خانه، شرکت، و یا در یک رابطه بمانید. هرچقدر شما بیشتر سفر کنید بیشتر مطمئن می‌شوید که همیشه برای ایجاد تغیر در زندگی‌تان آزاد هستید.





۸. سفر کمک می‌کند که زمان بیشتری داشته باشید
اگر همیشه به فکر اتفاق بعدی باشید و انتظار آن را بکشید اصلا سفر خوبی نخواهید داشت. سفر به شما یاد می‌دهد که باید در لحظه زندگی کنید و از زمانی که در حال حاضر دارید بهترین استفاده را کنید. هیچ کس جاودانه نیست و برای زندگی بهتر چه چیزی بهتر از این که یاد بگیریم از زمان فعلی بیشترین بهره را ببریم و چشم به آینده و اتفاقات بعدی ندوزیم؟





۹. سفر قدرت حواس شما را افزایش می‌دهد
وقتی شما باید حواستون به پشت سرتون باشه یا وقتی در یک شرایط سخت قرار میگیرید حواس شما فعال می‌شوند. حواسی که در حالت عادی از آن‌ها استفاده نمی‌کردید.

قدرت تخیل شما به کار میفتد و در مورد سناریوهای مختلف به شما هشدار می‌دهد و برای آن برنامه ریزی می‌کند. شما قادر به فکر کردن به مراحل مختلف می‌شوید و به سرعت در حال حرکت بین سناریو‌های متفاوت می‌شوید که «اگر این اتفاق افتاد من هم فلان کار را انجام میدم» . سفر به شما یاد می‌دهد که مثل آدم‌های بزرگ رویاپردازی را یاد بگیرید.



Tehran Tour


۱۰. سفر به شما کمک می‌کند که شخصیت و کاراکترتان را بشناسید

اگر فرض کنیم که شما در خارج از محدوده راحتی خود سفر می‌کنید، سفر شما را در شرایطی قرار می‌دهد که قبلا آن را تجربه نکرده‌اید و شما فقط اگر شجاع باشید می‌تونید ببینید در آن شرایط چه عکس العملی خواهید داشت.

شما وقتی از محدوده راحتی خود خارج می‌شوید تازه با شخصیت واقعی خودتون رو به رو خواهید شد.





۱۱.درون کسی که با آن به سفر می‌روید را به شما نشان می‌دهد
سفر پر از شرایط متفاوت و غیرقابل پیش بینی است. فرض کنید شما با نامزدتان یا کسی که قرار است در کار با آن شریک بشوید به سفر بروید. در حین سفر می‌توانید اخلاقیات طرف مقابل را بفهمید. ببینید آیا در زمان سختی هنوز پشت‌کار و قدرت جنگندگیش را حفظ می‌کند یا نه.

خیلی‌ها دوست دارند قبل از شروع رابطه یا همکاری از این خصوصیات طرف مقابل باخبر شوند.


وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

10 از travel1 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : shahrahan98 / drghanei2 / cheshmgir12 / shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
shahrahan98
ارسالی ها : 1
عضویت : 3 /4 /1398
محل زندگی : esf
تشکر ها : 5
تشکر شده : 8
5 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
دوشنبه 03 تیر 1398 - 19:33


ورق های استیل یا در اصطلاح، ورق های استنلس استیل، صفحه های فولادی ضد زنگ هستند که به عنوان ورق های فولادی مقاوم به خوردگی معروفند. ورق استنلس استیل، آلیاژهایی بر پایه فلز آهن، حاوی حدود 10 درصد فلز کروم هستند. برخی از استیل ها مقادیر بالایی، بیش از 30 درصد کروم و یا کمتر از 50 درصد آهن دارند. هنگامی که این ورق ها در معرض اکسیژن هوا قرار می گیرد، کروم موجود در آن با اکسیژن ترکیب شده و یک لایه اکسیدی اکسید کروم روی سطح ایجاد می شود؛ به این ترتیب ورق فلزی از زنگ زدگی در امان می ماند.
ورق مخزنی

عناصری مانند نیوبیوم (Nb) – آلومینیوم (Al) -سیلسیوم (Si) – تیتانیوم (Ti) – مس (Cu) – نیکل (Ni) – مولیبدن (Mo) – سلنیوم (Se) جهت بهبود خواص استیل به آن اضافه می شود. درصد کربن در این محصولات در محدوده 03/0 تا 1 درصد متغییر است. در هنگام انتخاب نوع ورق های استیل، توجه به عواملی همچون مقاومت به خوردگی، خواص مکانیکی – حرارتی و موجودیت در بازار حائز اهمیت است.
قیمت ورق هاردوکس
برای متریال استنلس استیل، دو اصطلاح رایج به کار برده می شود. اول، اصطلاح "استنلس استیل نگیر" (سری 300) و دوم، "استنلس استیل بگیر" (سری 400). استنلس استیل نگیر، به ورق استیلی می گویند که خاصیت مغناطیسی ندارد؛ این ورق ها آلیاژی حاوی آهن، کروم، نیکل و کربن کمتر از 1/0 درصد هستند.

در مقابل، استنلس استیل بگیر، ورق استیلی است که خاصیت مغناطیسی داشته باشد؛ این ورق ها آلیاژی حاوی آهن، کروم و کربن کمتر از 1/0 درصد هستند. به طور کلی، بسته به نوع و مقدار عناصر موجود در آلیاژ استیل، خواص مکانیکی نظیر سختی و شکل پذیری آن متفاوت خواهد بود. هرچه مقدار کربن در آن افزایش یابد، سختی استیل زیاد شده اما میزان شکل پذیری آن کاهش می یابد.
ورق های فلزی برای محیط زیست خطری ندارند زیرا قابل بازیافت هستند.
قیمت ورق ضد سایش
این مواد دوباره ذوب می شوند. باید گفت در حدود 70 تا 80 درصد از استیل ها از صنعت بازیافت ضایعات فلزی تولید می شوند. ورق استیل در دماهای بالا تا حدود 1000 درجه سانتی گراد و محدوده دمایی بسیار پایین تا حدود 200- درجه سانتی گراد مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. از سوی انجمن آهن و فولاد آمریکا، یک سری کدهای مخصوص برای نامگذاری ورق های استیل در نظر گرفته شده است.
قیمت ورق اسیدشویی
این ورق ها تحت استاندارد بین المللی ASTM آمریکا تولید می شوند. ضخامت ورق های استیل از 40/0 تا 20 میلی متر و ابعاد 100*200 و 125*250 سانتی متر در بازار موجود می باشد. انواع ورق استیل (استنلس استیل): 1-ورق استیلسری 300 ورق استیل 304 : ورق استیل با کاربردهای رایج صنعتی ورق استیل 316: کاربرد در صنایع غذایی و جراحی پزشکی – صنایع دریایی (ضد اسید هستند) ورق استیل 321: حاوی درصد بالای تیتانیوم – مقاوم به خوردگی 2-ورق استیل سری 400 ورق استیل 410: مقاوم به خوردگی و سایش ورق استیل 420: لوازم آشپزخانه مانند قاشق – چنگال – کارد ورق استیل 430: در درجه حرارت پایین قابلیت شکل پذیری خوبی دارد و مقاوم به خوردگی است.
قیمت ورق آتش خوار
کاربردهای ورق های استیل: پوشش بدنه و سقف و درب آسانسور (گرید 430 و 304) ساخت پمپ، دریچه ها و تجهیزات شیمیایی و کاربردهای دریایی (گرید 316) ساخت قاشق – چنگال – کارد (گرید 410) ساخت لوازم خانگی (گرید 430) ساخت بدنه خودرو – کامیون – هواپیما ساخت لوازم الکتریکی مانند ترانسفورماتورها ساخت تانکر های حمل مواد شیمیایی و سوخت صنایع غذایی سقف ساختمان ها

قیمت ورق استیل


ورق گالوانيزه به ورق فولادي گالوانيزه شده توسط روي گفته مي‌شود. يکي از روش‌هاي محافظت از خوردگي گالوانيک است که توسط پوشاندن فلز مادر توسط لايه‌اي از فلز محافظ (که معمولاً فلز روي است) انجام مي‌شود.
ورق آتش خوار
در اين حالت پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت مي‌شود. اين فرايند نوع خاصي از حفاظت گالوانيکي است. ميزان مقاومت پوشش گالوانيزه متناسب با ضخامت آن است.

اين روش يکي از اقتصادي‌ترين روش‌هاي محافظت فولادها در محيط‌هاي خورنده است
ورق CK45
روش‌هاي متفاوتي براي گالوانيزه نمودن فولاد و ورق‌هاي فلزي وجود دارد، از بهترين و اقتصادي‌ترين روش‌هاي گالوانيزه نمودن ورقهاي آهني، غوطه وري ورق آهني در حوضچه مذاب است

ميزان پوشش گالوانيزه (ضخامت روي) بر روي ورق‌ها و ساير مقاطع فولادي متفاوت مي‌باشد. ميزان پوشش گالوانيزه ورق‌ها بر اساس جرم پوشش فلز روي (ZN) آن‌ها تعيين مي‌گردد؛ که مي‌تواند از ??? تا ??? گرم بر متر مربع باشد.
ورق فنری
از نظر ظاهري نيز ورق گالوانيزه به سه نوع ورق گالوانيزه بدون گل، ورق گالوانيزه گل‌ريز و ورق گالوانيزه گل درشت تقسيم‌بندي مي‌شود.

تفاوت اين سه دسته ورق گالوانيزه در شکل‌گيري کريستال (گل) گالوانيزه بر روي ورق است که شکل‌گيري کريستال‌ها بسته به سرعت سرد نمودن ورق و ميزان روي بکار رفته در فرايند گالوانيزاسيون متفاوت خواهد بود. ورق استیل
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

8 از shahrahan98 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : drghanei2 / cheshmgir12 / shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
drghanei2
ارسالی ها : 1
عضویت : 9 /4 /1398
تشکر ها : 6
تشکر شده : 8
6 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
یکشنبه 09 تیر 1398 - 11:52

كم‌پشت شدن و ريزش مو، ترس از كچلي وتاسي،كابوس زشت شدن چهره و بسياري از موارد اين‌چنيني شايد يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي كساني باشد كه با اين معضل روبه‌روهستند.

بسياري از آدم‌ها براي درمان سراغ راهكارهايي مي‌روند كه بيشتر آن‌ها تاثيري در رويش مجدد موها ندارد.
تزریق ژل اصفهان
يكي از اين روش‌ها درمان قطعي ريزش مو و رويش جديدآن‌هاست از طريق «RF». درباره اين شيوه با دكتر ماندانا خسروآرا متخصص پوست و مو و زيبايي گفتگو كرده‌ايم كه در ادامه خواهيد خواند.

دكتر ماندانا خسروآرا به عنوان يك متخصص فعال در حوزه‌ي پوست ومو و زيبايي در پاسخ به اين سئوال كه آيا RF در درمان ريزش مو وكچلي تاثيرگذار است مي‌گويد: اين روش هيچ تاثيري در درمان ريزش مو ندارد و بدون شك نمي‌تواند به عنوان راهي براي جلوگيري از تاسي در نظرگرفته شود.
لیزر تیکسل
اما روشي هست به نام «مزوتراپي مالشي» كه در اين روش داروها ومواد درماني به داخل پوست ماليده مي‌شود اما هيچ تزريقي انجام نمي‌گيرد.

براي اين كار، RF را انجام داده و درسطح پوست سر او با سوزن‌هايي مخصوص، سوراخ‌هاي ريز ميكروسكوپي ايجاد شده و مقاديري مواد درماني و دارو را ـ كه مي‌تواند در رويش مو موثر باشد ـ در آن موضع مي‌مالند.

البته گفته مي‌شودكه ميدلينگ پوست (وارد شدن سوزن به پوست) كه به صورت ميدلينگ مكانيكال يا به صورت ميكروميدلينگ يا به صورت RF (همراه با انرژي حركتي) انجام مي‌شود با ايجاد جريان خون موضعي و خونريزي‌هايي كه در پوست رخ مي دهد و آزاد شدن فاكتورهاي رشد مي‌تواند به رشد موها كمك كند اما بايد توجه داشت كه همه‌ي اين موارد كه ذكر شد در حد تئوري است و نمي‌توان به آن‌ها اميد داشت.

به عنوان يك متخصص، مزوتراپي مالشي را بعد از RF انجام نداده‌ام. به نظر من و بسياري از همكارانم اين روش فقط براي درآمدزايي صورت مي‌گيرد و متاسفانه بين افراد سودجو باب شده.
بوتاکس اصفهان
بدون شك مي‌توان گفت كه براي اين موضوع هيچ مبناي علمي نمي‌توان درنظر گرفت.

اگر به خاطر داشته باشيد چند سال گذشته براي درمان قطعي ريزش مو و جلوگيري از تاسي، پي.‌آر. ‌پي را روشي موثر مي‌دانستند اما بعدها مشخص شد كه اين روش در جلوگيري از ريزش مو هيچ تاثيري ندارد و صرفا تمهيدي بوده براي درآمد‌زايي.

اين روزها پي‌آر‌پي ممنوع است و اگر ديده شود كه در مركزي هنوز از اين روش استفاده مي‌كنند، برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.
RF فرکشنال اصفهان
RF چيست؟
دكتر خسروآرا اين روش را اين‌گونه معرفي مي‌كند:
جوا‌نسازی پوست با آر. اف. فرکشنال یا میکرونیدلینگ آر. اف (RF Fractional) حدودا شش سال پيش وارد ايران شد. در اين شيوه، از امواج رادیویی پر فرکانس یا رادیو فرکوئنسی به عنوان درمان چروک و سفت كردن پوست‌های شل و افتاده استفاده شده وهمچنان در بسیاری از مراکز لیزر و زیبایی پوست معتبر در دنیا و ایران استفاده می‌شود.

ابتدا روغن و یک ژل رقیق روی پوست مالیده می‌شود و سپس پزشک با دستگاه رادیو فرکانس امواج رادیویی پرفرکانس را روی سطح پوست می‌تاباند.
مزوتراپی در اصفهان
این امواج رادیویی به‌تدریج گرما را از سطح پوست به عمق پوست ( درم و زیر پوست ) وارد می‌کنند. تابش این امواج، بی‌عارضه است و بر پوست دو تاثیر دارد:
الف: اثر سریع ولی کوتاه‌مدت كه به آن اثر لیفت یا کشیدگی پوست گفته مي‌شود. اين اثر در جلسه‌ي اول یا دوم ظاهر مي‌شود.

این تاثیر ناشی از انقباض وکشیدگی رشته‌های کلاژن زیر پوست است که نهایتا باعث لیفت موقت پوست می‌شود اما در صورت توقف جلسات درمانی، اثر آن از خيلي زود از بین می رود.
میکرونیدلینگ اصفهان
ب: با تکرار جلسات درمانی، تاثیر دیررس اما دراز مدت (تاثیر ضد چروک) شروع می‌شود. به‌تدریج و با تکرار جلسات درماني، داخل پوست، کلاژن‌های جدید تشکیل می‌شود که علاوه برادامه‌ي تاثیر لیفت (کشیده شدن پوست) باعث سفتي پوست‌های شل و افتاده می‌شود (خصوصا در قسمت پائینی و طرفین پوست صورت) چروک‌های ظریف پوست (به ويژه دور دهان و اطراف چشم) به‌تدریج کم وکمتر می‌شود.

البته بايد به دونكته‌ي مهم توجه داشت: اول اين‌كه امواج رادیو فركوئنسي هیچ ضرری برای پوست ندارد؛ یک متد غیرتهاجمي است برای پیشگیری و درمان چروک و شلی و افتادگی صورت و تاثیر درمانی آن به مراتب از کرم‌های ضد چروک بسیار گران‌قیمت موجود در بازار بیشتر است.

نکته‌ي دوم این‌که بعد از جلسات درمان به هیچ‌وجه پوست دچار سوختگی و زخم نمی‌شود. به همين خاطر مي‌توان گفت عوارضی مثل لک‌های تیره یا روشن در این روش ایجاد نمی‌شود.

تنها عارضه‌اي که بعد از جلسات درمانی ایجاد می‌شود قرمزی مختصر و خشکی پوست است که به‌سرعت و طی چند ساعت تا حداکثر یکی دو روز با استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده (ضد التهاب) و آب‌رسان پوست (کرم‌های مرطوب‌کننده) از بین می‌رود.

مزوتراپی مو اصفهان

با گذشت زمان انسان شادابی و نشاط را در خود کمرنگ تر می بیند و بیش از پیش سعی در آن دارد که بتواند با استفاده از راههای مختلف و کمک های خارجی از شادابی و نشاط را به جسم خود ببخشد. پوست یکی از مهمترین و شاید می توان به جرات گفت تنها عنصر زیبایی در انسان می باشد که به مرور زمان دچار آسیب هایی می شود برخی از این آسیب ها عبارت است از بالا رفتن سن، استفاه از مواد آرایشی نامرغوب، دستکاری کردن جوش های ویروسی و عفونی که پس از مدتی از خود جای در پوست می گذارند و همچنین باقی مانده ی زخم ناشی از حادثه و ... که این موارد باعث می شوند زیبایی پوست از بین رفته و فرد برای برطرف سازی آن راههای مختلفی را امتحان می کند در اینجا قصد داریم یکی از روش های پزشکی زیبایی را برای شما شرح دهیم
لیفت صورت اصفهان
جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ چیست؟
یکی از راههای جوانسازی پوست استفاده از آر اف فرکشنال می باشد که در این تکنیک دیگر از امواج مضر نوری استفاده نشده و امواج آر اف جایگزین آن خواهد شد در انجام آر اف فرکشنال اپیدرم پوست آسیبی نخواهد دید و حرارت دستگاه فقط در قسمت عمقی پوست اثر می گذارد . دستگاه آر اف فرکشنال یا میکرونیدلینگ یکی از بهترین و بی خطر ترین راهها برای جوانسازی پوست می باشد که تاثیر گذاری آن نسبت به دستگاهها و روش های دیگر 3 برابر می باشد آر اف ها با تحریک کلاژن سازها و ترمیم کلاژن ها باعث سفت شدن پوست می شود و به نوع دیگری فرآیند بازسازی پوست را در جریان می سازند

مزایای جوانسازی پوست (با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ) چیست؟
-نخستین مزیتی که آر اف فرکشنال نسبت به دستگاههای دیگر دارد نداشتن دوران نقاهت و عوارض جانبی می باشد
لیزر الکساندرایت کندلا در اصفهان
- آر اف میکرونیدلینگ یا همان فرکشنال زمان را برای ما کوتاه تر کرده است که علاوه بر آن دقت را بالا برده است

-این تکنیک برای تمامی نوع های پوست و با هر آسیب سطحی قابل انجام است و محدودیت خاصی ندارد در نتیجه دایره فعالیت خود را نسبت به روش های مشابه دو برابر کرده است

-شما می توانید پس از انجام جوانسازی پوست از موارد آرایشی و ... استفاده کنید
رفع چین و چروک اصفهان
معایب جوانسازی پوست (با آر اف فرکشنال یا آر اف میکرونیدلینگ) چیست؟
-منع استفاده برای خانم های باردار

- منع استفاده برای افرادی که فشار خون بالا دارند

- منع استفاده برای کسانی که از بیماری دیابت رنج می برند
تزریق چربی اصفهان
- منع استفاده برای کسانی که به تازگی در معرض نور خورشید پوده و پوستشان شل شده است

-احتمال ایجاد شدن گوشت اضافه

- التهاب در فضاهای پوست
لیزر موهای زائد اصفهان

جوانسازی صورت RF (رادیوفرکانسی مولتی پولار)

پس از سن 20 سالگی، سالانه یک در صد کلاژن پوست افت می کند. با افزایش سن کاهش سلولهای کلاژن ساز باعث پیری پوست می شود و پوست دچار چین و چروک (wrinkles ) ، خطوط پنجه کلاغی و شلی و افتادگی می شود. روش سنتی درمان افتادگی و شلی پوست در صورت روش جراحی لیفت است که توسط جراحان پلاستیک انجام میشود و مقبولیت دارد. اما این روش بیشتر برای سنین بالای 60 سال که افتادگی شدید پوست وجود دارد توصیه می شود چرا که این روش ، روشی تهاجمی است و به هر صورت خالی از مخاطرات نبوده و ضمنا” بیمار به یک زمان 3-1 ماهه برای بهبود نیاز دارد. بعلاوه نگرانی از بروز حالت ماسکه در صورت نیز وجود دارد.

همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی نوعی درمان برای این شلی پوست به تکامل رسیده که عاری از هرگونه جراحی و زخم است و تنها 40-15 دقیقه طول می کشد. این روش باعث سفتی و کشیدگی در پوست می شود، فرد میتواند پس از آن آرایش کند و به محل کار خود برود ضمن اینکه اثرات درمانی قابل توجهی دارد. این پدیده نوین رادیوفرکانسی( RF ) مولتی پولار است.

رفع سیاهی زیر بغل با لیزر


– RF چیست و آیا این تکنولوژی خطرناک است؟
امواج رادیو فرکانسی نوعی امواج الکترومغناطیسی( همچون نور مرئی ) هستند که طول موج بزرگتری از امواج نور مرئی دارند. بیش از 70 سال است که از امواج RF در طب استفاده می شود. این امواج هیچگونه اثر سوئی بر بدن نداشته و مکانسیم اصلی کار آنها تولید حرارت در لایه میانی یا زیرین پوست است. نسل جدید RF که نوع مولتی پولار آن است هم اکنون کاربردهای بسیار خوبی در پوست و زیبایی یافته است.
خالبرداری اصفهان
-این روش درمانی چگونه عمل می کند؟
پوست از دو لایه تشکیل شده است. لایه خارجی قابل مشاهده ” اپیدرم” نام دارد و لایه عمقی تر ” درم ” .عامل اصلی استحکام درم توسط پروتئینی بنام کلاژن تامین می شود. RF انرژی خود را متمرکز این لایه از پوست کرده و کلاژن را به بازسازی ترغیب می کند.انرژی RF از نور لیزر متفاوت است.نور لیزر تمایل به جذب در لایه های سطحی پوست دارد و لذا انتقال انرژی به لایه درم توسط لیزر بدون اثر بر اپیدرم امکان پذیر نیست ، در حالیکه RF قادر است بدون ایجاد آسیب روی اپیدرم انرژی حرارتی را در لایه درم (تا عمق 25 میلیمتر) متمرکز کند. RF با دو فرایند جداگانه باعث سفتی (Tightening) پوست می شود:
لیفت پلک اصفهان
1-اثر فوری – که بدلیل ایجاد انقباض در فیبرهای کلاژن و جمع شدگی پوست است و بلافاصله همراه با انجام RF ظاهر می شود.

2-اثر تاخیری- تحریک درم با RF باعث سنتز کلاژن پوست و یک واکنش ترمیمی می شود . این اثر طی چند ماه آشکار شده و به تکامل می رسد.

RF همچنین باعث تسهیل رفع سلولیت و تجمع چربی های زیر پوست می شود.این اثر RF از طریق بهبود جریان خون بافتی و تحریک خرد شدن سلولهای چربی زیر پوست ایجاد می شود که نتیجه آن باز جذب و تخلیه تجمعات چربی و مایعات اقتباس یافته است . مجموع این اثرات RF را روی کاهش چربی بدن Shaping Body یا فرم دهی بدن گویند .
لیزر جای جوش در اصفهان
-آیا تمامی نواحی بدن می تواند تحت درمان قرار گیرد ؟

هر بیماری با پوست شل یا وارفته کاندید درمان با RF است و رنگ پوست تفاوتی در درمان ایجاد نمی کند . این درمان را فقط در افراد باردار بیمارانی که ضربان ساز قلبی دارند افرادی که پلاتین در موضع درمان دارند و خانمهای شیر ده انجام نمی دهیم .

-زمان انجام کار RF چقدر است ؟
لاغری با کویتیشن در اصفهان
زمان کار بستگی به اندازه محل مورد درمان از 15 دقیقه تا حد اکثر چند ساعت ( در مورد نواحی وسیع ) متفاوت است . بیمار تنها یک احساس گرمای ملایم دارد . هیچ دردی وجود ندارد و از آنجا که لایه سطحی پوست تخریب نمی شود ، هیچگونه بهبود طولانی مدتی وجود ندارد و فرد می تواند فعالیتهای طبیعی را بلافاصله از سر گیرد .

-آیا هیچگونه عوارض جانبی وجود دارد ؟
دکتر قانعی
روش RF یک روش فوق العاده بی خطر است . طی انجام کار قرمزی در منطقه درمان بروز می کند که طی مدت 30 دقیقه تا چند ساعت از بین می رود . سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) کاربرد و اثر بخشی RF را در درمان خطوط دور چشم در سال 2002 و کاربرد آن را در درمان خطوط صورت به سال 2004 و درمان چین و چروکهای سایر نواحی بدن به سال 2006 تا یید کرده است .

– به چند جلسه درمان اصولا نیاز است ؟

اصولا برای صورت توصیه به 6-4 جلسه درمان در فواصل 2-1 هفته می شود . در مورد درمان بدن به 8-4 جلسه درمان با فواصل یک هفته نیاز است . برای درمان سلولیت بدن ، جلسات هفتگی یا 2 جلسه در هفته برای 10-8 جلسه توصیه می شود . بدیهی است که پوست به صورت مداوم در حال پیر شدن است و لذا پس ازدوره درمان اولیه ، در آینده در فواصل درمانهای بیشتری توصیه میشود .
لیزر کک مک اصفهان
-در چه مواردی از RF استفاده می شود ؟

انرژی RF جهت درمان شلی پوست صورت و ایجاد کشیدگی در آن و عمدتا برای بیمارانی که درجات خفیف تا متوسط افتادگی پوست صورت دارند بسیار عالی است . این افراد معمولا در سنین میانه دهه سی تا دهه شصت قرار دارند .
میکرودرم اصفهان
از RF بطور رایج در درمان پیشانی ( لیفت ابرو و سفت کردن پوست پیشانی )، زیر چشمها (جهت سفتی و کشیدگی پوست بالای گونه و پلک )، گونه ها ( لیفت و کاهش منافذ باز پوستی )، قسمت میانی صورت ، خط فک تحتانی (کاهش افتادگی صورت در قسمت خط فکی ) و گردن ( سفت کردن پوست و کاهش چین و چروک گردن ) استفاده می شود.

در مواردی که افتادگی پوست زیاد باشد (غالبا در بیماران مسن بالای 60 سال ) این روش بهبود قابل توجهی نمی تواند ایجاد کند و در این افراد روش سنتی جراحی لیفت صورت یا ابرو پیشنهاد می شود .
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

8 از drghanei2 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : cheshmgir12 / shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
cheshmgir12
ارسالی ها : 1
عضویت : 11 /4 /1398
تشکر ها : 7
تشکر شده : 6
7 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
سه شنبه 11 تیر 1398 - 11:59

قابلمه هاي استيل


اين قابلمه ها بيشتر براي پخت انواع خورش و غذاهاي آبدار مناسبند. پایه قابلمه چوبی
هسته گیر آلبالو بهتاش با اين وجود بعضي از توليدکنندگان ادعا مي کنند که مي توانيد


برنج يا حتي ماکاروني را هم در اين قابلمه ها بپزيد و حتي ته ديگ هم داشته باشيد. نکته مهم هنگام استفاده از قابلمه هاي استيل تنظيم


درجه حرارت است. سرویس قابلمه گرانیتی
جا ظرفی



اگر عجله نکنيد و با حوصله شعله گاز را در حد کم نگه داريد نتيجه کارتان خوب مي شود. با اين وجود اگر غذاي شما ته گرفت و


قابلمه تغيير رنگ داد با کمي سرکه مي توانيد آن را مثل روز اولش تميز کنيد. در مجموع قابلمه هاي راحت و مناسبي هستند که بهتر


است هر خانمي در آشپزخانه اش حتماً از آنها داشته باشد. سوفله خوری ارزان قیمت
میز اتو جدید


نظر کارشناس: اين قابلمه ها در گروه سالم ترين قابلمه ها قرار مي گيرند و مصرف کنندگان مي توانند با خيال راحت و بدون نگراني


از بابت ورود املاح و ترکيبات شيميايي به درون غذا، از اين قابلمه ها استفاده کنند. خرید قابلمه
ابکش استیل مربعی
جا قاشقی کنار گاز


قابلمه هاي چدني


رقيب اصلي قابلمه هاي تفلون هستند که چند سالي است نام آنها را زياد مي شنويم. از جمله ويژگي هاي قابلمه چدني اين است که


حرارت به طور يکنواخت در همه جاي ظرف پخش مي شود و غذا را به مدت بيشتري گرم نگه مي دارد. علاوه بر اين قابلمه هاي


چدني مقاومت زيادي دارند، لب پر نمي شوند و رنگ شان از بين نمي رود.هسته گیر نوین
بادبزن باربیکیو عيب بزرگ قابلمه هاي چدني اين است که وزن زيادي


دارند و ممکن است هنگام پخت بعضي از غذاها، به ويژه صاف کردن برنج استفاده از آنها دشوار باشد. قابلمه هاي چدني هم نچسب


هستند و هنگام سرخ کردن مواد غذايي در اين ظروف نيازي نيست مقدار زيادي روغن استفاده کنيد. شیشه حبوبات
جاروبرقی جنرال فیت


حتي براي پخت غذا در فر هم مناسب هستند. بهتر است هنگام استفاده از قابلمه هاي چدني هميشه از حرارت کم تا متوسط استفاده


کنيد. رنگ بدنه بيشتر قابلمه هاي چدني هميشه از حرارت کم تا متوسط استفاده کنيد. رنگ بدنه بيشتر قابلمه هاي چدني مشکي است و


در مقايسه با انواع تفلون تنوع رنگ کمتري دارند. جا ادویه استیل
انبر سالاد خوری


نظر کارشناس: اين ظروف از آلياژي ساخته شده اند که شامل آهن و کربن است. اگر به مدت طولاني از اين قابلمه ها استفاده شود


شايد خطرهايي به همراه داشته باشد. به هر حال، در مقايسه با قابلمه هاي تفلون انتخاب مناسب تري است در مقايسه با قابلمه هاي


استيل، آلومينيومي و پيرکس از سلامت پايين تري برخوردار است. گلدان شیشه ای بامبو
لیوان دمنوش فانتزی


قابلمه هاي لعابي


بيشتر براي طبخ غذهاي آبدار به کار مي روند و نمي توانيد داخل اين قابلمه ها برنج بپزيد يا حتي غذاهاي جامد را دوباره گرم کنيد.


اين قابلمه ها را در اندازه هاي مختلف با قيمتي مناسب تهيه کرده و از آنها براي نگهداري غذا در يخچال يا پخت انواع سوپ و


خوراک هاي مايع در حجم کم استفاده کنيد. علاوه بر اين طرح هاي متنوعي دارند و حتي برخي از نمونه هايشان با در شيشه اي


طراحي شده اند. سرویس سوفله خوری عروس
تابه



نظر کارشناس: در اين قابلمه ها هم ترکيبات شيميايي وجود دارد. روکش آنها به مرور زمان از بين مي روند و لعاب وارد خوراک ها


مي شود. اگر اين قابلمه ها در معرض غذاهايي با PH اسيدي يا قليايي باشند واکنش هاي شيميايي سريع تر شده و آسيب هايي را


ايجاد مي کند. بانکه حبوبات
سوفله خوری


ظروف پيرکس


اختراع ظروف شيشه اي پيرکس در دوران توماس اديسون ريشه دارد. اديسون براي اختراع لامپ، شيشه اي لازم داشته که در


برابر حرارت مقاوم. باشد. شرکتي که اين شيشه را براي اديسون ابداع کرد چندي بعد ظروف شيشه اي با نام پيرکس را به بازار


جهاني عرضه کرد و بدين ترتيب قابلمه هاي شيشه اي روانه بازار شدند. سرویس قابلمه سرامیکی
خرید قابلمه تک


ظروف شيشه اي پيرکس اين قابليت را دارند که آنها را روي گاز، در فر يا مايکروفر قرار دهيد؛ ضمن اينکه ظاهرشان زيبا و شفاف


است و مي توانيد با همان ظرف، غذا را سرو کنيد. جای لیف و شامپو پلاستیکی
زودپز فلورانس



نظر کارشناس: در دسته ظروف سالم قرار مي گيرند و استفاده از اين ظروف براي سلامتي ما خطري ندارد و هيچ گونه ماده


شيميايي از راه پيرکس هاي مقاوم وارد بدن نمي شود. بنابراين توصيه مي شود براي پخت و پز از اين ظروف بيشتر استفاده کنيد. سرویس کفگیر ملاقه چوبی یونیک
بانکه شیشه ای ایرانی



قابلمه هاي سنتي


قابلمه هايي از جنس مس و روي در اين دسته قرار مي گيرند. در زمان مادربزرگ هاي ما استفاده از اين قابلمه ها کاربرد زيادي


داشت و هنوز هم به دليل اينکه قابلمه هاي رويي که به آنها روحي هم مي گويند به دليل قيمت ارزان مورد توجه بعضي از مردم قرار


مي گيرند. اين قابلمه ها اندازه متنوعي دارند و سبک هستند. سینی چای
قیمت سوفله خوری استیل نگین دار


نظر کارشناس: در اين قابلمه ها هم مشکل ورود املاح مس و روي به خوراک ها وجود دارد بهتر است به طور مداوم و طولاني مدتي


از آنها استفاده نشود. اردو خوری چیست
سرویس 70 پارچه لیمون






ماهيتابه هاي دردار مستطيلي شکلي هستند که به طور حتم نام شان به گوش تان خورده است. مهمترين ويژگي اين قابلمه ها اين است


که غذا را با مقدار کمي روغن براي شما سرخ مي کنند، به همين دليل با کمک اين ماهيتابه ها غذاي سالمي مي خوريد. ضمن اينکه


براي پخت سبزيجات با مقدار کمي آب مي توانيد از اين ماهيتابه هاي دردار کمک بگيريد. در مجموع اگر از آنها درست استفاده کنيد


براي سلامتي تان ضرري ندارند. خرید بانکه شیشه ای
بانکه حبوبات یونیک


نظر کارشناس: پوشش داخلي اين قابلمه از جنس تفلون است و در صورت ايجاد خراش در سطح قابلمه بهتر است آن را کنار بگذاريد


چون در اين صورت سلامتي شما به خطر مي افتد. کریستال چک
بهترین مارک زودپز


صرف نظر از اين قضيه، به دليل اينکه در اين ماهيتابه ها بسته مي شود، مقدار اکسيژن اطراف مواد غذايي کاهش يافته و فشار


داخل قابلمه بيشتر مي شود. در چنين شرايطي زمان پخت کاهش مي يابد. هسته گیر آلبالو بوژان
هسته گیر آلبالو اگر هم شعله گاز کم باشد خوراک حالت سرخ کرده مطلوبي


پيدا مي کند و نيازي به استفاده زياد از روغن نيست. سرویس قابلمه ارزان قیمت
جا قابلمه ای بنابراين اين ماهيتابه ها از اين نظر برتري دارند که چربي کمتري به بدن مي


رسانند و سبب اضافه وزن و چاقي نمي شوند. به ويژه افرادي که به غذاهاي چرب علاقه دارند با استفاده از اين ظروف غذاهاي


سالم تري به بدن شان مي رسانند. جای سیب زمینی پیاز پلاستیکی
قوری شیشه ای


زودپز، آرام پز و بخارپز


خيلي از خانم هاي شاغل که براي آشپزي و به ويژه پخت غذاهاي سنتي زمان کافي ندارند، از طرفداران «زودپز» هستند. جدا از


اين زودپز يک وسيله کاربردي در آشپزخانه است که با کاهش زمان پخت، در مصرف گاز و وقت صرفه جويي مي کند و در مدت


کوتاه تر غذايي کاملاً پخته و جاافتاده را تحويل تان مي دهد. ظروف سوفله خوری
میز اتو ارزان اين وسيله در مقايسه با مايکروويو مشکوک به سرطان زا بودن نيست و


درصد بيشتري از ويتامين هاي غذا را حفظ مي کند. براي تهيه تمام غذاها از انواع گوشت و مرغ گرفته تا سوپ و سبزيجات مي


توانيد از اين ديگ مکانيکي استفاده کنيد و آشپزي را سريع، متنوع و با صرفه تر پيش ببريد. فلاکس
فلاسک چای


آرام پز هم براي خانم هاي شاغل کاربرد دارد. مي توانند شب مواد غذايي را داخل آن بريزند و صبح روز بعد غذاي آماده اي براي


ناهار يا شام خانواده داشته باشند. بخارپز هم دستگاه برقي ديگري است که شما را به مصرف غذاهاي سالم و بدون روغن تشويق مي


کند. قیمت سینی پذیرایی
زودپز کوچک


نظر کارشناس: مهمترين عاملي که ارزش مواد غذايي را کاهش مي دهد حرارت، نور و اکسيژن است. در زودپز، بخارپز و آرام پز

ظروف گرانیتی
جا ادویه یونیک
وقتي در ظرف را مي بنديم، عامل اکسيژن را از مواد غذايي دور مي کنيم و اين اتفاق بيشتر در آرام پز و زودپز رخ مي دهد.
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

6 از cheshmgir12 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : shahrahan20 / kasiriesf / isfvisit00 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
shahrahan20
ارسالی ها : 1
عضویت : 14 /4 /1398
محل زندگی : اصفهان
تشکر ها : 8
تشکر شده : 6
8 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
جمعه 14 تیر 1398 - 19:23

ورق هاي استيل يا در اصطلاح، ورق هاي استنلس استيل، صفحه هاي فولادي ضد زنگ هستند که به عنوان ورق هاي فولادي مقاوم به خوردگي معروفند. ورق استنلس استيل،

آلياژهايي بر پايه فلز آهن، حاوي حدود 10 درصد فلز کروم هستند. برخي از استيل ها مقادير بالايي، بيش از 30 درصد کروم و يا کمتر از 50 درصد آهن دارند. هنگامي که اين

ورق ها در معرض اکسيژن هوا قرار مي گيرد، کروم موجود در آن با اکسيژن ترکيب شده و يک لايه اکسيدي اکسيد کروم روي سطح ايجاد مي شود؛ به اين ترتيب ورق فلزي از

زنگ زدگي در امان مي ماند.
قیمت لوله سیاه درزدار
عناصري مانند نيوبيوم (Nb) – آلومينيوم (Al) -سيلسيوم (Si) – تيتانيوم (Ti) – مس (Cu) – نيکل (Ni) – موليبدن (Mo) – سلنيوم (Se) جهت

بهبود خواص استيل به آن اضافه مي شود. درصد کربن در اين محصولات در محدوده 03/0 تا 1 درصد متغيير است. در هنگام انتخاب نوع ورق هاي استيل، توجه به عواملي

همچون مقاومت به خوردگي، خواص مکانيکي – حرارتي و موجوديت در بازار حائز اهميت است.

براي متريال استنلس استيل، دو اصطلاح رايج به کار برده مي شود. اول، اصطلاح "استنلس استيل نگير" (سري 300) و دوم، "استنلس استيل بگير" (سري 400). استنلس

استيل نگير، به ورق استيلي مي گويند که خاصيت مغناطيسي ندارد؛ اين ورق ها آلياژي حاوي آهن، کروم، نيکل و کربن کمتر از 1/0 درصد هستند.

در مقابل، استنلس استيل بگير، ورق استيلي است که خاصيت مغناطيسي داشته باشد؛ اين ورق ها آلياژي حاوي آهن، کروم و کربن کمتر از 1/0 درصد هستند. به طور کلي،

بسته به نوع و مقدار عناصر موجود در آلياژ استيل، خواص مکانيکي نظير سختي و شکل پذيري آن متفاوت خواهد بود. هرچه مقدار کربن در آن افزايش يابد، سختي استيل زياد
لوله مبلی
شده اما ميزان شکل پذيري آن کاهش مي يابد.
ورق هاي فلزي براي محيط زيست خطري ندارند زيرا قابل بازيافت هستند.

اين مواد دوباره ذوب مي شوند. بايد گفت در حدود 70 تا 80 درصد از استيل ها از صنعت بازيافت ضايعات فلزي توليد مي شوند. ورق استيل در دماهاي بالا تا حدود 1000

درجه سانتي گراد و محدوده دمايي بسيار پايين تا حدود 200- درجه سانتي گراد مقاومت خوبي از خود نشان مي دهد. از سوي انجمن آهن و فولاد آمريکا، يک سري کدهاي

مخصوص براي نامگذاري ورق هاي استيل در نظر گرفته شده است.

اين ورق ها تحت استاندارد بين المللي ASTM آمريکا توليد مي شوند. ضخامت ورق هاي استيل از 40/0 تا 20 ميلي متر و ابعاد 100*200 و 125*250 سانتي متر در بازار

موجود مي باشد. انواع ورق استيل (استنلس استيل): 1-ورق استيلسري 300 ورق استيل 304 : ورق استيل با کاربردهاي رايج صنعتي ورق استيل 316: کاربرد در صنايع

غذايي و جراحي پزشکي – صنايع دريايي (ضد اسيد هستند) ورق استيل 321: حاوي درصد بالاي تيتانيوم – مقاوم به خوردگي 2-ورق استيل سري 400 ورق استيل 410:

مقاوم به خوردگي و سايش ورق استيل 420: لوازم آشپزخانه مانند قاشق – چنگال – کارد ورق استيل 430: در درجه حرارت پايين قابليت شکل پذيري خوبي دارد و مقاوم به

خوردگي است.

کاربردهاي ورق هاي استيل: پوشش بدنه و سقف و درب آسانسور (گريد 430 و 304) ساخت پمپ، دريچه ها و تجهيزات شيميايي و کاربردهاي دريايي (گريد 316) ساخت

قاشق – چنگال – کارد (گريد 410) ساخت لوازم خانگي (گريد 430) ساخت بدنه خودرو – کاميون – هواپيما ساخت لوازم الکتريکي مانند ترانسفورماتورها ساخت تانکر هاي

حمل مواد شيميايي و سوخت صنايع غذايي سقف ساختمان ها




ورق گالوانيزه به ورق فولادي گالوانيزه شده توسط روي گفته مي‌شود. يکي از روش‌هاي محافظت از خوردگي گالوانيک است که توسط پوشاندن فلز مادر توسط لايه‌اي از فلز

محافظ (که معمولاً فلز روي است) انجام مي‌شود.

در اين حالت پوشش خورده شده و فلز مادر محافظت مي‌شود. اين فرايند نوع خاصي از حفاظت گالوانيکي است. ميزان مقاومت پوشش گالوانيزه متناسب با ضخامت آن است.

اين روش يکي از اقتصادي‌ترين روش‌هاي محافظت فولادها در محيط‌هاي خورنده است

روش‌هاي متفاوتي براي گالوانيزه نمودن فولاد و ورق‌هاي فلزي وجود دارد، از بهترين و اقتصادي‌ترين روش‌هاي گالوانيزه نمودن ورقهاي آهني، غوطه وري ورق آهني در

حوضچه مذاب است

ميزان پوشش گالوانيزه (ضخامت روي) بر روي ورق‌ها و ساير مقاطع فولادي متفاوت مي‌باشد. ميزان پوشش گالوانيزه ورق‌ها بر اساس جرم پوشش فلز روي (ZN) آن‌ها تعيين

مي‌گردد؛ که مي‌تواند از ??? تا ??? گرم بر متر مربع باشد.

از نظر ظاهري نيز ورق گالوانيزه به سه نوع ورق گالوانيزه بدون گل، ورق گالوانيزه گل‌ريز و ورق گالوانيزه گل درشت تقسيم‌بندي مي‌شود.

تفاوت اين سه دسته ورق گالوانيزه در شکل‌گيري کريستال (گل) گالوانيزه بر روي ورق است که شکل‌گيري کريستال‌ها بسته به سرعت سرد نمودن ورق و ميزان روي بکار رفته

در فرايند گالوانيزاسيون متفاوت خواهد بود.
قیمت قوطی

پروفیل

پروفیل یا نیمرخ (به انگلیسی Profile)از نظر لغوی به معنای مقطع ثابت و طول زیاد است که در اصطلاح ساختمان سازی و ماشین سازی برای قطعات فولادی به کار

می رود، که به اشکال گوناگون ساخته می شود.

انواع پروفیل
پروفیل ها به صورتهای گوناگون توسط کارخانجات ذوب آهن ساخته می گردد:

تیر آهن IPE
تیرآهن IPB
تیر آهن INP
نبشی
قوطی
ورق
تسمه
ناودانی UNP
میلگرد
لوله
سپری
لاپه یا زد Z
پروفیل های درب و پنجره

قیمت لوله گاز

کاربرد پروفیل
از انواع تیر آهن و نبشی و ناودانی در صنعت ساختمان سازی نظیر تیر و ستون وال پست و غیره استفاده می شود.
از انواع ورق با ضخامتهای مختلف در صنایع ماشین سازی و ساختمان استفاده می شود نظیر ساخت ستون به صورت باکس
پروفیلهای مربع و مستطیل با مقاطع کوچک به عنوان نرده های فلزی برای در و پنجره منازل، کناره راه پله ها و همچنین نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات و زمینهای

محصور شده و نرده پیاده روها و خیابانها بکار می روند.
پروفیلهای مربع و مستطیل(قوطی) با مقاطع بزرگتر که معروف به ستونی می باشند موارد استفاده متعددی در صنعت و ساختمان سازی دارند این پروفیل ها که در مقاطع مربع

ساخته می شوند در ساختن ستون و اسکلت فلزی ساختمانها بکار روند. همچنین اگر این پروفیلها با مشخصات فیزیکی قابل اطمینانی ساخته شوند می توانند در ساختن شاسی

تریلرها و نفت کش ها استفاده شوند.
از پروفیلهای قوطی مربع و مستطیل در صنایع خودروسازی نیز استفاده می شود.
از پروفیلهای قوطی مربع در ساختن پایه میز و صندلی نیز استفاده می گردد.
پروفیل هایی که به صورت Z تهیه می شوند اکثراً برای پوشش سقف سوله ها بکار می روند.
پروفیلهای نبشی و ناودانی با روش نورد سرد نیز تولید می شوند. از پروفیلهای نبشی می توان در ساختن چهارچوب درهای بزرگ آهنی و انواع قالب های فلزی بکار رفته در

ماشین آلات استفاده کرد. ناودانی های کوچک در مواردی نظیر در کرکره ای مغازه ها بکار می روند.


کاربرد تیرآهن در ساختمان

قوطی
تیر آهن یکی از فرآورده های مهم حاصل از فلز آهن می باشد که کاربرد های بسیار زیادی دارد، اما کاربرد عمده ی آن در ساختمان سازی به شمار می آید. فلز آهن پر کاربرد

ترین فلز موجود در پوسته ی کره ی زمین است، که می توان گفت در اکثر صنایع موجود در دنیا کاربرد دارد. ساخت محصولات مختلف ار آهن استخراج شده از سنگ آهن یکی

از علل کاربردی بودن این فلز می باشد، اما می توان گفت علت اصلی مصرف آهن در اغلب حوزه های صنعتی وجود انواع آلیاژ های متفاوت آن می باشد. فلز آن دارای

فرآورده های بسیار زیادی است که در کارخانجات تولید می شوند. یکی از این فرآورده ها که در از الزامات ساختمان سازی به حساب می آید تیر آهن است. تیر آهن در واقع از

المان های اساسی و بسیار مهم ساخت هر ساختمانی است. علاوه بر سازه های ساختمانی در برخی پروژه های متفاوت نیز کاربرد دارند، اما کاربرد عمده آن ها در صنایع

ساختمان سازی می باشد. تیر ها در واقع وظیفه حمل فشار های تنشی و خمشی وارد بر ساختمان را دارند.

ناودانی

تیرآهن
تیرآهن اساسی ترین پروفیل ساختمانی است که بعضا در پروژه های صنعتی نیز کاربرد دارد.

به طور معمول کارخانه های سازنده تیرآهن از دو نوع استاندارد پیروی می‌نمایند :

۱ – استاندارد IPE

محصولات کشورهای اروپایی و ایران بیشتر از این نوع می‌باشند. بارزترین مشخصه این نوع تیرآهن اینست که اگر از دو سر تیرآهن به آن بنگرید، ضخامت بال‌های آن در

ابتدا و انتها کاملاً یکنواخت می‌باشد. به طور معمول نقشه ساختمان هایی که توسط مهندسین کشورمان تهیه می‌گردد بر اساس این استاندارد بوده و لذا این نوع تیرآهن از

محبوبیت بیشتری در میان مشتریان برخوردار است.
قیمت نبشی


۲ – استاندارد INP

تیرآهن هایی که بر اساس این استاندارد تهیه تولید می‌شوند بیشتر محصولات کشور چین و روسیه می‌باشند. مشخصه بارز آن ؛ نازکی بال‌ها در ابتدا و ضخیم شدن تدریجی آن

در انتها می‌باشد، به طوری که اگر از سر تیرآهن به دقت به آن بنگرید شیب ملایمی را در ضخامت بال‌ها مشاهده خواهید نمود.

پروفیل

مبانی ساخت تیرآهن‌های فولادی

به عبارت ساده، ساخت فلز،شامل برش، خمکاری و شکل دادن به سازه های فولادی است. فولاد با دقت ساخته میشود تا سازه های متنوعی را برای مقاصد مختلفی بسازد. برش

و شکل دادن تیرهای فولادی یا هر قطعه دیگر از سازه ها، نیاز به چندین توانمندی متفاوت دارد. سازنده فلز باید قادر به خواندن و تفسیر نمودارهای مهندسی و نقشه ها، استفاده

از نرم افزار مهندسی مکانیک و ساخت و ساز مدرن باشد. او باید روش استفاده از ابزارهای دستی مانند اره و مشعل تا آخرین و بزرگترین فن آوری، برای مطابقت با نیازهای

خاص را بلد باشد. مهمترین جنبه های تولید فولاد ابزار و تجهیزات هستند. بدون پیشرفته ترین و جدیدترین تکنولوژی ها، تولید سازه های می تواند یک پروسه سخت و پیچیده

باشد. برای تولید تیرهای فولادی، سازه فولادی با کیفیت بالا همراه با ابزار، تکنیک، تخصص و تجربه لازم است. یکی از ابزارهای کمک به این تخصص، اشنایی با جدولهای

وزنی است. جدول وزنی ورق یکی از انواع جدولها است که اطلاعات بسیاری را به خریداران میدهد.

قیمت ناودانی

ابزار و تکنیک های مورد استفاده برای تولید تیرهای فولادی

تکنولوژی با سرعت بسیار زیاد پیشرفت کرده است. لذا سازندگان سازه فولادی باید آموزش ببینند و مسائل بسیاری را تجربه کنند. دو عامل آموزش و تجربه به سازندگان این

امکان را میدهد که از تمام ابزارها و تکنیک ها استفاده کنند. البته لازم است توجه کنید که کارفرمایان استفاده از تمام ابزارهای جدید و تجهیزات CNC را ترجیح می دهند. دلیل

این مساله این است که آنها را قادر می سازد تا با دقت بیشتری کار را انجام دهند. ابزارهای مختلف جوشکاری و تجهیزات کامپیوتری برای سازندگان آسان تر می شود.

بسته به منطقه، نیاز و سایر عوامل، استانداردهای زیادی در هنگام تولید فولاد وجود دارد. ساخت فولاد، برای سازندگان حرفه ای سازه های فولادی کشورما، فرآیند پیچیده ای

نیست. آنها با تجربه هستند و از آخرین و بهترین ابزار تجهیزات برای ساخت فولاد استفاده می کنند.

قیمت لوله گالوانیزه

مواد

فولاد شامل طیف گسترده ای از مواد می شود و همیشه فلز مناسبی برای هرکاری نیست. محتوای کربن هر فولاد، اغلب هدف از تولید یک فولاد خاص را تعریف می کند. به همین

دلیل ابتدا به دقت هدفتان را بررسی کنید. سپس با یک مهندس و سازنده فولاد مشورت کنید. این افراد شما را در تصمیم گیری و انتخاب کمک بسیاری خواهند کرد. اینکه چه

آلیاژی برای ساخت چه سازه ای مناسب است از نکاتی است که به آنها باید توجه کنید. خرید مقاطع فولادی با فولاد ایرانیان این شانس را به شما می‌دهد که انواع با کیفیت این

محصولات را خریداری کنید.

تیرآهن‌های فولادی ممکن است پیچیده ترین قسمت پروژه شما نباشد، اما مساله سختی است. اطمینان حاصل کنیدکه چه چیزی را دقیقا از تولیدکننده میخواهید. تیرآهن های بد

می توانند هر سازه ای را خم کنند. تیرآهن هایی هم هستند که ممکن است خوب باشند اما انتخاب مناسبی نباشند.به عنوان مثال تیرهای I شکل و H شکلی که با کیفیت

ساخته شده اند، هرکدام کاربرد خاص خود را دارند که نمی توان هرکدام را به جای دیگری استفاده کرد.

در انتخاب و خرید تیرآهن، علاوه بر نکات بالا لازم است با نکات دیگری نیز آشنا باشید. به عنوان مثال، شما باید بدانید چطور کیفیت را بررسی کنید. پس از قرار دادن حفره ها

در یک تیرآهن، سازنده نیاز به تایید مکان حفره ها دارد. لازم است شما در مورد جوشکاری، روش اتصال اصلی برای اکثر پروژه های سازه های فولادی اطلاعاتی داشته باشید

فولاد ایرانیان یکی از مجموعه هایی است که کارشناسان آن، با توانمندی ها و اطلاعات کافی در زمینه مشخصات مقاطع فولادی می توانند شما را در انتخاب بهترین محصول

کمک کنند.


انواع تیرآهن‌های وارداتی موجود در بازار ایران در حال حاضر از هر دو نوع استاندارد در بازار ایران موجود می‌باشد. تیرآهن‌های IPE وارداتی بیشتر مربوط به کشورهای

لهستان، اسپانیا، آلمان و همچنین کشور کره می‌باشد . البته تیرآهن IPE کشور چین و روسیه نیز در بازار موجود است، ولی از آنجایی که این دو کشور از هر دو نوع

استاندارد تیرآهن تولید نموده‌اند، لذا مصرف کنندگان محترم بعضی مواقع در تشخیص IPE یا INP بودن محصول این دو کشور دچار مشکل شده و بسیار پیش آمده که پس از

خرید و تخلیه کالا در محل ساخت و یا بدتر از این، پس از نیمه ساخت متوجه شده‌اند که تیرآهن‌های مورد استفاده آن‌ها از نوع INP بوده است ، حال آنکه نقشه آن‌ها بر اساس

IPE طراحی شده و دچار ضرر و زیان می‌گردند. البته اگر نقشه در ابتدا بر اساس INP طراحی شده باشد عکس این قضیه نیز صدق می‌نماید.

مشخصه بارز تیرآهن‌های تولیدی ذوب آهن اصفهان آرم ESCO در یک طرف (بال) تیر آهن می‌باشد که به فاصله هر ۲ متر این آرم به صورت برجسته و حک شده قابل مشاهده

است تیر آهن‌هایلانه زنبوری تعریف تیر آهن‌های لانه زنبوری دلیل نام‌گذاری تیر های لانه زنبوری شکل گیری این تیرها پس از عملیات (بریدن و دوباره جوش دادن ) و تکمیل

پروفیل است . این‌گونه تیرها در طول خود دارای حفره های توخالی (در جان ) هستند که به لانه زنبور شبیه است .به همین سبب به این گونه تیرها لانه زنبوری میگویند .

هدف از ساخت تیر های لانه زنبوری هدف این است که تیر بتواند ممان خمشی بیشتری را با خیز (تغییر شکل ) نسبتاً کم و همچنین وزن کمتر در مقایسه با تیر نورد شده مشابه
قیمت لوله
تحمل کند . برای مثال با مراجعه به جدول تیر آهن ارتفاع پروفیل ۱۸ را که ۱۸ سانتیمتر ارتفاع دارد می‌توان تا ۲۷ سانتیمتر افزایش داد . محاسن و معایب تیر لانه زنبوری با

توجه به مثال گفته شده در بالا با تبدیل تیر آهن معمولی به لانه زنبوری اولاً : مدول مقطع و ممان اینرسی مقطع تیر افزایش می‌یابد .

ثانیاً : مقاومت خمشی تیر نیز افزوده می‌گردد . در نتیجه تیری حاصل می‌شود با ارتفاع بیشتر قوی‌تر و هم‌وزن تیر اصلی

ثالثاً : با کم شدن وزن مصالح و سبک بودن تیر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود .

رابعاً : از فضا های ایجاد شده (حفره‌ها ) در جان تیر می‌توان لوله های تاسیساتی و برق را عبور داد . در ساختن تیر لانه زنبوری که منجر به افزایش ارتفاع تیر می‌شود باید

استاندارد کاملاً رعایت گردد در غیر این صورت خطر خراب شدن تیر زیر بار وارد شده حتمی است .

از جمله معایب تیر لانه زنبوری وجود حفره های آن است که می‌تواند تنش‌های برشی را در محل تکیه گاه های پل به ستون یا اتصال تیر آهن تودلی به پل لانه زنبوری تحمل کند

. بنا بر این برای رفع این عیب اقدم به پر کردن بعضی از این حفره‌ها با ورق فلزی و جوش می‌کنند تا اتصال فرعی پل به ستون یا تیر فرعی به پل به درستی انجام شود . تیر
لوله صنعتی
لانه زنبوری در ساختمان اسکلت فلزی می‌تواند به صورت پل فقط در یک دهانه یا به صورت پل ممتد به کار رود .

انواع تیر آهن
‌تیر آهن اساسی‌ترین پروفیل ساختمانی است که بعضاً در پروژه‌های صنعتی نیز کاربرد دارد. برای ساختن ستون‌های اسکلت فلزی‌ از تیر آهن‌های I دوبل ‌یا بال پهن‌های تکی‌

H ‌شکل استفاده می‌شود. تیر آهن به سه صورت یافت می‌شود.

تیر آهن IPE (استاندارد اروپا و ایران)
تیر آهن INP (استاندارد چین و روسیه)
تیر آهن IPB (بال پهن)
‌تیر آهن IPE و INP به ارتفاع ۸۰–۶۰۰ میلیمتر و تیرآهن IPB به ارتفاع ۱۰۰–۱۰۰۰ میلیمتر تولید می‌شود. ‌کاربرد تیر آهن در ساختمان به صورت ستون، خرپا، نعل

درگاه، تیر در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری است.



‌تیر آهن IPE
این تیر آهن معمولی و استاندارد در ایران کاربرد زیادی دارد. این تیر آهن طبق استاندارد اروپا تولید می‌شود و ضخامت بال آن ثابت است. کاربرد تیر آهن در ساختمان به

صورت ستون، خرپا، نعل درگاه، تیر در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری است.

تیر آهن I-2
محصولی است از نورد گرم فولاد با مقطع عرضی معين كه از قسمت ميانی به نام جان و دو لبه موازی بنام بال تشكيل شده است‌.
تیرآهن
تیر آهن لانه زنبوری (CPE)
علت نامگذاری این نوع تیر به نام تیر لانه زنبوری‌، شکل این تیر پس از بریدن و جوش دادن دوباره است‌. این تیرها در طول جان خود دارای فضاهای توخالی هستند که مشابه

لانه زنبور است. به همین علت به آنها تیر لانه زنبوری می‌گویند.

هدف از انجام این کار این است که تیر بتواند لنگر خمشی بزرگتری را در مقایسه با تیر نورد شده اولیه تحمل کند‌. با انجام این کار ارتفاع تیر افزایش پیدا کرده و در نتیجه ممان

اینرسی مقطع افزایش پیدا می‌کند‌. برای مثال‌، با این کار ارتفاع پروفیل IPE-18 که ۱۸ سانتیمتر است به ۲۷ سانتیمتر افزایش پیدا می‌کند‌. در ساخت تیر لانه زنبوری ارتقاع

قیمت تیرآهن
تیر ساخته شده ۱/۵ برابر تیر اولیه خواهد بود.

مزایا و معایب تیر‌ آهن لانه زنبوری
با توجه به مثال فوق با تبدیل تیر آهن معمولی به تیر آهن لانه زنبوری‌، تغییرات زیر در خواص آن ایجاد می‌شود.

مدول مقطع و ممان اینرسی تیر افزایش می‌یابد و بدین ترتیب به مقاومت خمشی تیر نیز افزوده می‌شود. در نتیجه تیری حاصل می‌شود با ارتفاع بیشتر‌، مقاومتر و هم وزن تیر

اصلی‌.
ورق گالوانیزه
سبک بودن تیر، باعث صرفه اقتصادی می‌شود‌.
حفره‌های ‌ایجاد شده در جان تیر‌، فضاهای مناسبی برای عبور لوله‌های تاسیسات و برق ایجاد می‌کنند‌.
در ساختن این نوع تیر‌، باید اصول استاندارد کاملاً رعایت شود. در غیر اینصورت‌، احتمال تخریب تیر زیر بار وارد شده وجود خواهد داشت.
ایراد اساسی تیر لانه زنبوری‌، وجود حفره‌ها است که باعث کاهش مقاومت برشی تیر در محل اتصال پل به ستون یا اتصال تیرآهن تودلی (تیر فرعی) به پل لانه زنبوری

می‌شود‌. برای رفع این عیب و تامین مقاومت برشی از دست رفته‌، بعضی از حفره‌ها را با ورق پر می‌کنند‌. تیر لانه زنبوری در ساخت اسکلت فلزی می‌تواند به صورت پل‌، فقط

در یک دهانه یا به صورت پل ممتد به کار رود‌. استفاده از تیر لانه زنبوری به عنوان تیر همبند در دهانه هایی که بادبندهای واگرا دارند مجاز نیست.
روش‌های ساختن تیر لانه زنبوری‌
روش تهیه تیرهای لانه زنبوری از این قرار است که ابتدا جان تیر آهن نورد شده با استفاده از شابلن خط می‌شود. سپس برای جلوگیری از تاب برداشتن تیر آهن‌، آن را با زدن

تک خال جوش در نقاط مختلف‌، روی یک شاسی افقی مستقر می‌کنند‌. آنگاه با استفاده از دستگاه برش برنول (شعله گاز استیلن) در امتداد خط منکسر اقدام به برش می‌کنند تا

پروفیل به دو قسمت بالا و پایین تقسیم شود. ‌حال قسمت بالا را به اندازه یک دندانه جابجا می‌کنند و دندانه‌های دو قسمت بالا و پایین را به دقت مقابل هم قرار می‌دهند و از دو

طرف با جوش پر می‌کنند‌. استفاده از جوش قوسی نیمه اتوماتیک برای اتصال دو قسمت بریده شده‌، می‌تواند یک جوش خوب‌، بی‌ عیب‌، سریع و مقرون به صرفه ایجاد نماید‌.
سپس جهت رفع نقیصه کاهش مقاومت برشی با توجه به منحنی نیروی برشی تیر‌، بعضی از حفره‌ها با ورق‌های تقویتی پر می‌شوند‌. لازم به ذکر است که حداقل باید یک حفره در

مجاورت تکیه‌گاه با ورق و به وسیله جوش کامل پر شود.
برای بریدن تیر می‌توان از روش کوپال نیز استفاده کرد‌. در این روش‌، با استفاده از دستگاه قطع کن سنگین که مجهز به گیوتین مخصوص است‌، تیر آهن به شکل سرد در امتداد

خط شکسته قطع می‌شود‌.
لوله مانیسمان
تقویت تیر‌های لانه زنبوری به کمک ورق تقویت‌
تیرهای ساخته شده در محل تکیه گاه‌ها در ناحیه‌ی حفره‌های خالی در مقابل تنش‌های برشی ضعیف می‌شود. ‌‌با توجه به منحنی نیروی برشی‌ برای جبران این عیب آن حفره‌ها را

با ورق‌های تقویتی به صورت کامل توسط جوش پر می‌نمایند‌. نوعی از این تیر آهن‌های لانه زنبوری وجود دارد که برای بریدن قطعات بالا و پایین ورق واسطه اضافه می‌کنند

که این ورق واسطه بین دندانه‌ها جوش می‌شود. این نوع تیر آهن‌ها از تیر آهن‌های بدون ورق واسطه بسیار مستحکم‌تر و قوی‌تر است.

تقویت تیر آهن لانه زنبوری با بتن و فولاد‌
در تیرهای لانه زنبوری علاوه بر تنش‌های خمشی اصلی در محل حلقه‌ها تنش‌های خمشی ثانویه حاصل از برش در مقطع ایجاد می‌شود که گاهی این تنش از تنش‌های خمشی

اصلی در تیر بزرگترند. این تنش‌ها از کارایی تیر می‌کاهند و برای مقابله با آنها باید حلقه‌های کناری را با ورق پر کرد خصوصاً هنگامی که از این نوع تیرها بصورت یکسره

استفاده می‌شود در محل تکیه‌گاه‌ها که هم نیروی برشی و هم لنگر خمشی زیاد است. تنش‌های خمشی به شدت افزایش می‌یابد و نیاز به تقویت تیر در این محل‌ها است که از لحاظ

اقتصادی قابل توجیه نیست. برای مقابله با این ضعف در تیرهای لانه زنبوری رفتار مرکب بتن و فولاد تهیه شده هست‌. به این ترتیب که داخل تیر فلزی در نقاطی که تنش‌های

ثانویه قابل ملاحظه هستند از بتن پر می‌شود و کشش حلقه‌های خالی را به عمل تغییر می‌دهد و این امر سختی و مقاومت تیر را افزایش می‌دهد و از نظر اقتصادی مقرون به

صرفه است.

نکات حائز اهمیت در تیر ‌آهن لانه زنبوری‌
‌برش مقاطع نورد شده برای تیر‌های لانه زنبوری توسط دستگاه برش اتوماتیک ‌یا توسط دستگاه هوابرش صورت پذیرد.
‌تیر‌های لانه زنبوری به دو روش پانیر و لیتسکا ساخته می‌شوند.
قیمت روز میلگرد در بازار
‌به هیچ عنوان در بادبندها از تیر لانه زنبوری استفاده نکنید.
‌‌بهترین موارد استفاده از تیر‌های لانه زنبوری استفاده در تیر‌های مرکب است.
‌برای رفع تنش‌های برشی در تیر‌های لانه زنبوری بهتر است در محل تکیه گاه‌ها و در برخی موارد در وسط دهانه تیر ورق تقویت جوش داده شود.
‌تیر‌های لانه زنبوری را ترجیحاً در تیر‌های خمشی استفاده نکنید.
قیمت لوله آب
‌در تیر‌های لانه زنبوری می‌توان با نصب ورق‌های میانی بین دو قطعه بریده شده ممان اینرسی و مدول مقطع را افزایش داد.
‌در تیر‌های دوبل زنبوری بهتر است حفره‌ها مقابل یکدیگر قرار نگیرند و حفره مقابل قسمت بسته تیر دیگر قرار گیرند.
‌تیر لانه زنبوری را نمی‌توان به عنوان مقطع فشرده در نظر گرفت.
تیر آهن INP
تیر آهن I شکل که ضخامت بال آنها با فاصله گرفتن از جان تیر آهن کاهش می‌یابد. این استاندارد کارخانجات روسیه و چین است. نبشی

تیر آهن IPB
تیر آهن H یا تیر آهن‌های عریض که در آنها طول بال‌ها نسبت به تیر آهن‌های IPE افزایش یافته است.

تیر آهن IPBV و IPBL
علامت V نشان دهنده سنگین بودن و علامت L نشان دهنده سبک بودن تیر آهن است. به عنوان مثال IPBV نشان دهنده تیر آهن عریض سنگین و IPBL نشان دهنده

تیرآهن عریض سبک است. قیمت پروفیل
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

6 از shahrahan20 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : kasiriesf / isfvisit00 / atashmahar1 / kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
kasiriesf
ارسالی ها : 1
عضویت : 16 /4 /1398
محل زندگی : اصفهان
تشکر ها : 9
تشکر شده : 4
9 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
یکشنبه 16 تیر 1398 - 23:37

صنايع دستي يا کاردستي نوعي کار است که در آن لوازم تزئيني و کاربردي تنها با استفاده از دست يا ابزار ساده ساخته مي‌شود.

معمولاً

فیروزه کوبی در منزل
اين کلمه به روش‌هاي سنتي ساختن کالاها اطلاق مي‌گردد. استادکاري مخصوص هر يک از اين موارد مهم‌ترين ملاک است. چنين چيزهايي


خرید صنایع دستی

اغلب از لحاظ فرهنگي يا مذهبي فوق‌العاده هستند. لوازمي که به صورت توليد انبوه يا با ماشين آلات مختلف ساخته مي‌شوند جزء صنايع



دستي نيستند.

صنایع دستی
صنایع دستی اصفهان


مي‌توان ويژگي‌هاي زير را براي محصولات دست ساخته قايل شد:


نحوه ساخت ظروف فیروزه کوبی

1_ انجام قسمتي از مراحل اساسي توليد توسط دست، ابزار و وسايل دستي. براي توليد هريك از فرآورده‌هاي دستي مراحل متعددي طي


مي‌شود ولي انجام كليه‌ي اين مراحل به وسيله‌ي دست و ابزار و وسايل دستي الزامي نبوده و چنان‌چه تنها قسمتي از مراحل اساسي توليد به


اين طريق انجام شود، محصول توليد شده با توجه به مواردي كه در تعريف ذكر شد، صنايع‌دستي محسوب مي‌شود.



2_ حضور مؤثر و خلاق انسان در توليد و شكل بخشيدن به محصولات ساخته شده و امكان ايجاد تنوع و پياده كردن طرح‌هاي مختلف در


مرحله‌ي ساخت اين‌گونه فرآورده‌ها.



3_ تأمين قسمت عمده‌ي مواد اوليه‌ي مصرفي از منابع داخلي.



4_ داشتن بار فرهنگي(استفاده از طرح‌هاي اصيل، بومي و سنتي).



5 _ عدم همانندي و تشابه فرآورده‌هاي توليدي با يكديگر.



6_ عدم نياز به سرمايه‌گذاري زياد در مقايسه با ساير رشته‌هاي صنعتي.



7 _ دارا بودن ارزش افزوده‌ي زياد در مقايسه با صنايع ديگر.



8 _ قابليت ايجاد و توسعه در مناطق مختلف(شهر، روستا و حتي در جوامع عشايري).



9_ قابليت انتقال تجربيات و رموز و فنون توليدي به صورت سينه به سينه و يا طبق روش استاد و شاگردي.




آنچه مقوله? صنايع دستي را از هنر کاردستي متمايز مي‌سازد، هدف از ساخته آنهاست. صنايع دستي لوازمي هستند که قرار است مورد


استفاده قرار گرفته و کهنه، پوسيده و غيره شوند. مورد استفاده آن‌ها بيش از يک تزئين ساده‌است. صنايع دستي اغلب کارهاي فرهنگي و


رسومي تري تلقي مي‌شوند زيرا به عنوان بخشي از ملزومات زندگي روزمره مطرح هستند. درحالي که هنر و کاردستي بيشتر يک فعاليت


سرگرمي گونه و يک ارائه بي نقص از يک تکنيک خلاقيت است. از جنبه‌هاي عملي انواع مختلف صنايع دستي به دليل شباهت مورد استفاده


همپوشاني زيادي دارند.


?? ژوئن روز جهاني صنايع دستي است.


در سازمان جهاني يونسکو ??? صنعت دستي ثبت شده‌است.


??? صنعت دستي متعلق به کشور ايران است که از اين تعداد ??? صنعت متعلق به شهر اصفهان مي‌باشد.


در ايران سازمان ميراث فرهنگي متولي اين بخش مي‌باشد.




صنايع دستي معروف ايراني:


گليم، فرش، گبه، قلمزني، شيشه‌گري، منبت کاري، مينا کاري، سفال، چوب، خاتم کاري، مليله دوزي و …
تشخیص خاتم کاری اصلی
جنبش هنر و صنايع دستي در غرب


جنبش هنر و صنايع دستي در اواخر قرن ?? به صورت اصلاحات طراحي و جنبش‌هاي اجتماعي در اروپا، آمريکاي شمالي و استراليا


آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. حاميان آن با آرمان‌هاي بنيانگذاران جنبش مانند ويليام موريس و جان روس کين، که پيشنهاد کردند در


جوامع قبل از صنعتي مانند اروپاي قرون وسطي، مردم به تحقق بخشيدن از طريق فرايند خلاق صنايع دستي رسيده‌اند. اين امر در تضاد با


چيزي بود که به عنوان اثرات بيگانه کار صنعتي تلقي مي‌شد.


اين فعاليت‌ها صنايع دستي ناميده مي‌شدند زيرا بسياري از آن‌ها در حرفه صنفي تخصص داشتند.

نوجوانان به شاگردي استاد کار مي‌کردند


و مهارت‌هاي خود را در مدت چند سال در ازاي دستمزدهاي پايين پرورش مي‌دادند. زماني که آموزش آن‌ها تکميل شد، آن‌ها به خوبي تجهيز


شده بودند تا براي خود تجارت کنند و زندگي خود را با مهارتي که مي‌توانند مستقيماً درون جامعه مبادله شود، و اغلب براي کالاها و


خدمات، به دست آورند. انقلاب صنعتي و افزايش بهره‌وري فرايندهاي توليد به تدريج بسياري از نقش‌هاي هنرمندان حرفه‌اي را کاهش يا
فیروزه کوبی اصفهان

حذف کرده‌است، و امروزه بسياري از صنايع دستي به‌طور فزاينده‌اي شاهد رکود هستند، به خصوص هنگامي که ديگر به عنوان يک


سرگرمي، هنر مردمي و گاهي حتي هنر زيبا ديده مي‌شود.





صنايع‌دستي و تحولات فن‌آوري


هرچند كه ثبات تكنيك و اتكاء فوق‌العاده به نيروي بدني صنعت‌گر، از مهم‌ترين خصوصيات صنايع‌دستي و روستايي است، با اين حال انواع

فیروزه کوبی
ابزار و روش توليد نيز در مدت طولاني ثابت نبوده و تا حدود زيادي از تحولات فني و صنعتي تبعيت مي‌كند. البته تحول و دگرگوني در ابزار


و شيوه‌هاي توليد، بسياري از محصولات را به‌تدريج از محدوده‌ي صنايع‌دستي خارج ساخته به‌نحوي كه امروزه ادامه‌ي توليد و مصرف


آن‌ها فقط به‌شكل فرآورده‌هاي صنعتي امكان‌پذير است ولي در عين‌حال نمي‌توان منكر اين واقعيت شد كه استفاده از ابزار جديد و مواد

جام شراب

مرغوب به‌عنوان دستاورد پيشرفت‌هاي صنعتي، كمك شاياني به شكوفايي رشته‌هاي موجود صنايع‌دستي كرده و حتي در مواردي به دوام و


بقاء آن نيز كمك كرده است.
صادرات صنایع دستی

در نتيجه‌ي اختراع بعضي ابزار و وسايل جديد، قسمت‌هايي از مراحل آماده كردن مواد اوليه، ساخت و يا تكميل محصولات دستي به‌تدريج


از صورت دستي خارج شده و توسط دستگاه‌ها يا ماشين‌هاي مختلف انجام مي‌گيرد. البته اين امر تا آن‌جا قابل قبول است كه موجب تغيير

خرید فیروزه کوبی
ماهيت محصولات دستي و تبديل آن به يك كالاي ماشيني نشود و در اين‌جاست كه موضوع فن‌آوري قابل انطباق با صنايع‌دستي مطرح


مي‌شود.


فیروزه کوبی روی مس

ذكر مثال‌هايي مي‌تواند به روشن شدن بيشتر موضوع كمك كند:


_ براي توليد محصولات سفال و سراميك روش معمول آن است كه ابتدا خاك رس را در حوضچه‌هايي با صرف وقت و زحمت زياد، تبديل


به گِل كرده و پس از ورز دادن به كمك پا، محور زيرين چرخ سفال‌گري را به حركت درآورده و گِل را روي صفحه‌ي فوقاني چرخ مزبور به


كمك دست شكل مي‌دهند، بنابراين كار صنعت‌گر با شكل دادن به گِل و به كمك چرخ سفال‌گري آغاز شده و با نقاشي، لعاب‌كاري و پخت


اشيا در درون كوره پايان مي‌پذيرد. در حالي‌كه امروزه آماده‌سازي گل با استفاده از دستگاه‌هايي به نام «فيلتر پرس» و «پاكميل» انجام


مي‌گيرد.


قیمت ظروف خاتم کاری اصفهان

توليد گِل مورد مصرف در سفال‌گري و سراميك‌سازي با استفاده از دستگاه‌هايي به‌نام فيلتر پرس و پاكميل نسبت به روش سنتي آن مزايايي


به‌شرح زير دارد:


1_ افزايش مقدار گِل آماده‌ي مصرف تا ميزان چند برابر در هر نوبت كار همراه با كاهش قيمت تمام‌شده‌ي آن.


2_ بهبود كيفيت گِل مصرفي از نظر نداشتن ناخالصي و هم‌چنين نداشتن حباب هوا كه در نهايت موجب افزايش كيفيت محصولات توليدي


نيز مي‌شود.

فروشگاه صنایع دستی
3_ صرفه‌جويي در وقت و نيز كمك به تأمين سلامت صنعت‌گران به علت عدم تماس مداوم با گِل و رطوبت به‌ويژه در فصل زمستان.



علل استفاده از فن‌آوري (ابزار و وسايل ماشيني) در رشته‌هاي صنايع‌دستي:


1_ از بين بردن بيگاري، فعاليت‌هاي سخت بدني و كارهاي غيرتخصصي.


2_ افزايش ميزان توليد.


3_ تقليل برخي از هزينه‌هاي توليد و در نهايت كاهش قيمت تمام‌شده‌ي محصول توليدي.

تشخیص ظروف مسی اصل
4_ ايجاد استاندارد در قسمت‌هايي از توليدات صنايع‌دستي.


بنابر جهات و دلايل فوق امروزه استفاده از ماشين‌آلات (به‌ويژه در مرحله‌ي آماده‌سازي مواد اوليه) تا حدّ مجاز پذيرفته شده ولي براي حفظ
جعبه خاتم کاری

اصالت و ويژگي‌هاي صنايع‌دستي ضرورت دارد هم‌چنان قسمتي از مراحل اساسي توليد (تا حدود 50 درصد آن) با دست انجام شود
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

4 از kasiriesf به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : isfvisit00 / atashmahar1 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
atashmahar1
ارسالی ها : 1
عضویت : 19 /4 /1398
محل زندگی : esf
تشکر ها : 9
تشکر شده : 3
10 RE عکس مهران غفوریان و همسرش + گفتگو با مهران غفوریان
چهارشنبه 19 تیر 1398 - 13:00

تجهیزات ایمنی و آتش نشانی که هر محل کسب و کار متفاوت به آن نیاز دارد
لباس یکبار مصرف صنعتی

با توجه به اینکه ساختار هر کسب و کاری متفاوت است، اما برخی از قطعات اصلی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی وجود دارد که هر سازمان در محیط اداری، انبار یا کارخانه به آن نیاز دارد. بارها پیش آمده که شنیده باشیم یا حتی تجربه کرده باشیم که وجود یک کپسول آتش نشانی و یا یک جعبه آتش نشانی (فایرباکس) در محل کار یا منزل باعث شده خسارت حادثه به وجود آمده بسیار پایین بیاید.



کپسول های اتش نشانی

اولین چیزی که در مورد اطفا حریق و ایمنی در برابر آتش سوزی به نظر می می آید کپسول های آتش نشانی است. هر فضای کاری نیاز به حداقل یک کپسول آتش نشانی دارد. تعداد و انواع مختلف خاموش کننده های مورد نیاز با توجه به اندازه محل شما و همچنین نوع خطرات آتش سوزی مربوط به دفتر، کارخانه یا انبار شما بستگی دارد، اما قطعا نیاز به یک یا چند مورد زیر خواهد بود:


اعلام حریق

خاموش کننده دی اکسید کربن: برای تمام خطرات الکتریکی و جایی که مایعات قابل اشتعال و غیره در حال استفاده هستند به عنوان مواد حساس و ظریف بی ضرر و ایده آل است.

خاموش کننده فوم آتش نشانی: یک راه حل مناسب برای استفاده از چند ریسک. خمیر شيميايی خیس مانند روغن های سوختنی را سرد و سوزاندن دوباره شعله های آتش را کاهش می دهد.

خاموش کننده آب: این نوع کپسول ها بصورت اسپری عمل کرده و مخصوص آتش سوزی های مواد چوبی و کاغذی است.

خاموش کننده پودر: می تواند بیشترین آتش سوزی را که شامل چوب، کاغذ، مایعات قابل اشتعال و الکتریکی می شود، رفع کند. پودر آتش نشانی نیز می تواند در آتش سوزی خودرو استفاده شود و می تواند در اتومبیل یا وسایل نقلیه تجاری نصب شود.





آتش نشانی برای آپارتمان
سیستم های اعلام حریق آتش نشانی

آلارم آتش برای هر ساختمان در یک کسب و کار ضروری است و باید به کار گرفته شود. ما طیف گسترده ای از سیستم های اعلام حریق در اختیار داریم که هر دو باتری و یا برق کار می کنند. آلارم های بصری نیز برای انبارها و جهت کارخانجات بسیار مفید هستند زیرا هشدار دوگانه را با استفاده از فناوری نور قرمز LED و همچنین زنگ و زنگ قابل شنیدن برای جلب توجه همه کارکنان در محدوده آن موقعیت را ارائه می دهند.
کپسول آتش نشانی


علائم خروج آتش نشانی

علائم خروج آتش نشانی برای همه شرکت ها ضروری است تا کاربران را به خروج درست راهنمایی کنند.


روشنایی اضطراری

در طول آتش سوزی، برق رسانی موجب افزایش خطر است ولی جهت امداد ، روشنایی برای کارکنان و مشتریان ضروری است تا از ایمن بیرون بیایند. چراغ اضطراری ارائه شده توسط و در حالت اضطراری جهت خروج و تخلیه محل تا 3 ساعت کار می کند.


پتو آتش

هیچ فضای آشپزخانه بدون یک پتو آتش نشانی کامل نیست تا شعله های آتش خاموش شود. پتوی نسوز آتش نشانی در طیف وسیعی از اندازه و در هر مورد سخت یا نرم، قابل دسترسی است.


اسناد ایمنی آتش نشانی و کابینۀ ذخیره سازی سند

ضروری است که تمام مدارک آتش سوزی را که یک افسر آتش نشانی نیاز دارد مانند مدارک ایمنی آتش نشانی شامل پرونده های مربوط به نگهداری تجهیزات آتش نشانی و برنامه های مرتبط با ساختمان، در یک مکان امن مانند کابینه ذخیره سازی ایمنی قفل ایمنی، حفظ کنید.


جعبه کمکهای اولیه

داشتن یک کیت کمک های اول با تمام متعلقات آن بصورت دست نخورده ضروری است. در طول سالها، کیت های مختلف و قطعات ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، با این وجود، شما نه تنها مسئولیت تهیه یک کیت کمک های اولیه را بر عهده دارید ، بلکه شما برای جایگزینی محصولات منقضی یا استفاده شده در کیت باید پاسخ گو باشید ، بنابراین این فرصت را داشته باشید تا نگاه کنید و ببینید چه چیزی گم شده است تا مطمئن شوید که کسب و کار شما آمادگی کمک های اولیه تا رسیدن امداد را دارد.


یکی از موادی که در تهیه لباس نسوز به کار می رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) می باشد که مقاومت زیادی در برابر آتش دارد. آزبست ترکیبی از سیلیکات های معدنی مانند سیلیکات منگنز و سیلیکات آهن با ترکیبات پیچیده الیافی و کریستالی می باشد.لایه بیرونی و پوشش روی لباس نسوز از جنس کولار آلومینیومی است و این خاصیت آئینه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتی را منعکس و حرارت را جذب نمی نماید.
جنس و چگونگی ساخت لباس نسوز

یکی از موادی که در تهیه لباس نسوز به کار می رود آزبست (پنبه نسوزASBEST) می باشد که مقاومت زیادی در برابر آتش دارد. آزبست ترکیبی از سیلیکات های معدنی مانند سیلیکات منگنز و سیلیکات آهن با ترکیبات پیچیده الیافی و کریستالی می باشد.لایه بیرونی و پوشش روی لباس نسوز از جنس کولار آلومینیومی است و این خاصیت آئینه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتی را منعکس و حرارت را جذب نمی نماید.
پتو نسوز


انواع لباس نسوز

الف : محافظ در برابر شعله :

با آن می توان مستقیم وارد شعله شد و معمولا سه لایه هستند. وزن آن بین 7 تا 12 کیلوگرم بوده و در محیط هایی که آتش حدود c ˚815 حرارت دارد می توان از آن استفاده کرد

ب : محافظ در برابر حرارت :

این نوع لباس در اماکن پرحرارت و معمولاً توسط کارگرانی که در قسمت کوره های مراکز صنعتی کار می کنند استفاده می شود. این لباس ها معمولاٌ از چندین لایه از جنس آزبست با رویه آلومینیومی ساخته شده است.

خصوصیات فرد استفاده کننده از لباس نسوز

:: آتش نشان حرفه ای باشد.

:: از نظر روحی ، روانی و جسمی سالم باشد.

:: لباس زیر شخص استفاده کننده پلاستیکی نباشد و از جنس عایق مانند نخ باشد.

:: در صورت بروز هرگونه ناراحتی ناشی از حرارت، سریعاً محل را ترک نماید.

:: حتی المقدور از لباس نسوز در فضای باز استفاده شود.

:: به تعداد نفراتی که در عملیات لباس نسوز پوشیده اند، به همان تعداد نفرات دیگر لباس پوشیده و در خارج از محیط آتش سوزی آماده باشند.

:: چنانچه لباس نسوز در عملیات پاره شد باید سریعاً محل را ترک و لباس را تعویض کرد.

لباسهای نسوز از نظر شکل به 2 شکل دو تکه و یک تکه وجود دارند که بلوز بعضی از مدلهای آنها دارای محلی برای بستن دستگاه تنفسی هوای فشرده می باشند.لباس های نسوزی که در آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولاً شامل بلوز، شلوار ، دستکش، چکمه و کلاه با نقاب شیشه ای ضخیم می باشد.

دستکش نیتریل


چگونگی ورود به محل حریق با لباس نسوز

جهت خنک کردن فرد آتش نشان با لباس نسوز نباید از آب استفاده کرد، چون بر اثر حرارت آب بخار و از طریق درزهای لباس وارد لباس می باش. ولی می توان بصورت مهپاش جهت خنک کردن محیط و مسیر ورود آتش نشان استفاده نمود.بدلیل عدم دید کافی و ناآشنایی با محل نباید با لباس نسوز وارد فضای بسته گشت . در عملیات باید 2 نفر لباس نسوز پوشیده تا اگر برای نفر اول مشکلی پیش آمد نفر دوم او را کمک کند.لباسهای نسوز باید بعد از هر عملیات مورد بازدید قرار گیرد و در صورت نیاز با آب و موا شوینده شسته شده و خشک گردد. از سالم بودن لباس اطمینان حاصل و آن را در جای مخصوص قرار داده و برای عملیات بعدی آماده نگه می داریم.
جعبه آتش نشانی

لباسهای محافظ در برابر مواد شیمیایی

این لباسها مقاوم در برابر مواد شیمیایی می باشند و از جنسهای مختلفی چون *PVC ، *پارچه پلی امید با پوشش 2لایه از جنس بوتیل و با لایه بیرونی از جنس ویتون ، * مجموعه از مواد پلیمری که باعث مقاومت پارچه می شود ، * مواد پلاستیکی و مواد عالی پلیمری تهیه شده اند که بعضاً مجهز به سیستم تحویه هوا می باشند و در مدلهای مخلف ذیل موجود می باشند:

• لباس شیمیائی ترل کِم 1000

• لباس شیمیائی ترل کم سوپر

• لباس شیمیائی ترل کم فوق سوپر

• لباس شیمیائی ترل کم مدل VPS

• لباس شیمیائی مدل TLU با کاربرد محدود

• لباس شیمیایی ترل کم مدل HPS

• لباسهای حفاظتی شیمیائی مجهز به سیستم جریان هوا

• لباس ترکیبی منعکس کننده حرارت و مقاوم در برابر مواد شیمیایی

محافظت کننده سر و صورت

این محافظت کننده از جنس 100% نومکس دولایه می باشد و مانعی برای دید شخص استفاده کننده بوجود نمی آورد.

چکمه های مقاوم در برابر مواد شیمیائی

این نوع چکمه ها دارای استاندارد ایمنی EN 145 بوده و از جنس پولی یورتان برای حد اکثر حفاظت ساخته شده و صد جرقه و آنتی استاتیک می باشد.
آتش مهار

دستکش های محافظ در برابر مواد شیمیائی

این دستکش ها چند منظوره بوده و در مقابل مواد شیمیائی جامد، مایع و گاز دستها را محافظت می کند. لایه بیرونی آن از جنس PVC و آستر داخلی آن از جنس کتان با کیفیت زیاد ساخته شده است و در برابر عوامل فیزیکی مانند خراشیدگی و سائیدگی مقاوم بوده و طول آن 35 سانتی متر است.
لباس یکبار مصرف

لباس های محافظ در برابر تشعشعات رادیو اکتیو

در طبیعت و در شرایط معمولی موادی یافت می شود که از اتم های آنها پرتوهائی ساطع می شود. این مواد را رادیو اکتیو یا پرتو زا گویند. این ذرات به سه گونۀ آلفا α ، بتا β و گاما γ می باشند.یک ورقه کاغذ می تواند ذره آلفا و یک ورقۀ آلومینیومی به قطر 3 میلی متر می تواند ذرۀ بتا و یک جدار سربی به قطر 7 سانتیمتر می تواند باعث توقف پرتو گاما گردد.

وسایل و لباس های حفاظت انفرادی

حفاظت بدن :

هنگام کار با مواد پرتوزا بر حسب مورد استفاده از روپوش های پارچه ای ساده ، لباس های مخصوص حفاظتی کامل و روپوش های آزمایشگاهی بر حسب نوع کار و محیط کار و عملیات متفاوت و متنوع می باشد.این روپوش ها می توانند از جنس پارچه های معمولی و روشن و بعضاً پلاستیکی ضد اسید و نسوز باشد.

حفاظت پاها :

جهت جلوگیری از انتشار آلودگی از محل کار و عملیات به سایر نقاط و همچنین حفظ و نگهداری پاها استفاده از کفش های مناسب لازم می باشد. این کفشها باید ساده و سفید رنگ و قابل رفع آبودگی باشد، کف این کفشها باید لاستیکی و یا پلاستیکی بدون شیار باشد تا ذرات آلوده لابلای شیارها قرار نگیرد. در آزمایشگاه های مواد پرتوزا باید جورابها تعویض و جوراب سفید آزمایشگاهی پوشیده شود. پس از کار و عملیات باید کفش ، لباس و دستها با دستگاه های کنترل آلودگی پرتویابی شود و در صورت اطمینان از پاک بودن آنها محل را ترک کرد.

حفاظت دست ها :

بر حسب نوع کار و مواد آلاینده مجموعه ای از دستکش های آزمایشگاهی وجود دارد.
اطفا حریق

حفاظت دهان و بینی :

یکی از مسیرهای آلودگی داخلی که از اهمین خاصی برخوردار است عبور مواد پرتوزای معلق در هوا یا گاز و بخارات آلوده از طریق دهان و بینی به مجاری تنفسی از جمله ریه ها می باشند که اختلالات ناشی از آن بسیار زیاد است.برای حفاظت بر حسب شرایط محیط و چگونگی توزیع و پراکندگی ذرات گرد و غبار آلوده و یا گازها و بخارات رادیواکتیو و ابعاد ذرات تشکیل دهنده آنها از فیلتر و ماسک های مختلف استفاده می شود.این نوع ماسک ها از نوع ساده کاغذی شروع و به ماسک های تمام صورت مجهز به کپسول اکسیژن کاملاً آب بندی شده، منتهی می شوند.
دستکش سولوکس
حفاظت چشم و موی سر :

در بعضی از محل های کار و عملیات احتمال قطره های محلول مواد پرتوزا بر روی صورت و چشم وجود دارد. حفاظت چشم توسط عینک های مناسب ضروری می باشد که با توجه به شرایط کار و محلول های رادیواکسستیو متنوع می باشند.در مکانهایی که احتمال گرد و غبار آلوده و یا محلول های رادیو اکتیو وجود دارد برای جلوگیری از آلودگی موهای سر باید از کلاه های پارچه ای و پلاستیکی مناسب استفاده کرد.
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش

3 از atashmahar1 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : kolahdoozan00 / sepahanfoolad00 / cheshmgir00 /
12»





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :